dilluns, 1 de febrer del 2021

ELS FREUS-TALAIA DE CALS REIS-PUIG DE CAN LLENDERINA

Hem començat aquest mes de febrer fent una pernoctació a l’hostatgeria del castell d’Alaró amb el grup “Dilluns”. Avui amb la novetat de una nova incorporació, en Miquel Àngel, de Pollença. Hem pujat fins l’aparcament del restaurant Es Verger, per pujar fins l’hostatgeria a deixar alguns estris abans de començar la ruta d’avui.

En lloc d’anar pel camí ample i mig asfaltat hem anat per camí més a l’est, però per agafar-lo s’ha de baixar una mica per la carretera fins que enllaçam amb el camí.

Des de l’hostatgeria hem anat fins el Pla del Pouet i des del Pla cap a orient, el camí en principi empedrat, però després és un sender de terra, fàcil de seguir i que ens deixa a un quilòmetre del poble, a la carretera.

Hem sortit ben aviat per l’esquerra per pjar entre marjades fins que hem arribat al camí que ve des d’Alaró pel pas de s’Escaleta. Hem anat pujant fins el conegut pas de s’Estaló, actualment hi ha un pas amb una escala enmig.

Aquí s’obren diverses possibilitats, a l’esquerra el sender que puja a la Talaia de Cals Reis, de front el que va a cap a Alaró per la finca del Rafal i el tercer a la dreta que baixa als Freus i a Santa Maria, aquest hem agafat.

Hem arribat als Freus, a on hem aprofitat per dinar al costat de un gorg, el salt encara duu una mica d’aigua, hem entrat a les dues petites cavitats que hi per la contrada, una a la dreta del salt i l’altre a a l’esquerra. Gent cotxina aprofita per anar a fer les seves necessitats fisiològiques deixant paperets, compreses i altres brutors en aquests llocs, manca mundologia i educació, sense cap dubte.

La tornada l’hem efectuada pel mateix camí, fins el pas de s’Estaló, al lloc a on hi ha una petita bassa s’ha d’agafar el sender que pujar a sa Talaia, una pujada esplèndida al costat de les parets, va guanyant alçada per finament sortir molt a prop de l’antiga fortificació que corona quest cim.

Aquí i en contra de la previsió el vent en comptes de minvar a anar augmentant, segons l’estació meteorològica del Castell, han arribat a puntes de 115 kmh. Hem baixat fins el camí Orient-Alaró fins el pas de s’Escaleta, per després retrocedir uns metres i anar a cercar el sender que puja al Puig de Can Llenderina.

El vent cada vegada bufava més fort, hem vist passar una vaca volant i un parell de tomàtigues de ramellet, però sense perdre temps ens hem dirigit cal el pla Del Pouet, en Miquel ha baixat al cotxe, ja que també ha volgut fer la pernoctació i na Marga i jo hem pujat fins a dalt, els arbres semblava que ens caien damunt, però hem arribat sans i estalvis a dalt.

Hem vist la posta de sol i ens preparat per l’estupend sopar que ens ha preparat el Posader de l’hostatgeria, regat amb vi novell de Santa Maria i xupinets d’herbes casolanes. Hem de dir que tot a anat molt bé, ja que quan hem arribat no hi havia llum, el llum ha tornat i amb foc a la xemeneia la vetllada ha estat de primera.

Hem anat a dormir, com érem pocs cadascú ha pogut dormir en un quarto diferent, ja que no som convivents.

En definitiva, ruta semi circular de 18 quilometres, amb un desnivell acumulat de uns 800 metres, realitzada en 7 hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Marga, Miquel i Tomàs.