dimarts, 18 de maig del 2021

ES GALATZÓ PEL PAS DES RATXO I SES PLANES

Nova ruta amb el Grup caminat els Dilluns, en aquesta ocasió pujada al Galatzó. Hem deixat els vehicles a l’aparcament de Ses Cases des Galatzó i just davant surt un camí que va cap a la finca des ratxo, aquest és el que hem agafat.

El camí descriu una corba i desprès de tenir la carena del Galatzó de cara li anam passant pel costat dret en sentir de la marxa, deixant els Puntals des Ratxo i seguint sempre en tots els creuaments el camí de l’esquerra que ens permet anar guanyant alçada, sense fer-nos massa lluny de les parets verticals que tenim a ma esquerra.

Ens aturam a berenar després de veure una tortuga, possiblement amb més de 100 anys pel desgast de la seva figura, la tortuga ens ha vengut darrera una estona com si fos un canet, curiosament una cuca molla ha pujat  a la cama de U Torero, fent un bon recorregut per la seva extremitat, quines coses que passen !!

Just en reprendre la marxa i mirant els penya-segats, sembla impossible pujar, però miraculosament sorgeix el pas des Ratxo que passam per baix i el deixam a la nostra esquena, uns metres més endavant, una fita es marca la pujada cap el pas.

És un tram no exempt de malesa, però que va pujant en diagonal i com tenim el pas clarament a la vista no entranya cap dificultat d’orientació. El pas el marca una paret seca construïda entre les dues petites penyes, per després arribar a la carena i ja anar pujant direcció nord cap a la punta del Galatzó.

Caminan per la carena, fins que arribam a un petit pas que ens passa definitivament a la vessant dreta en direcció de la marxa, ara ja fem el darrer tram amb el vèrtex geodèsic del cim a la vista.

Com sempre, hi ha gent al cim, és estrany pujar al Galatzó i no trobar a ningú, per la facilitat de pujada des de Puigpunyent que el fan com un cim molt assequibles i visitat.

Al fer-me la clàssica foto de cim sense camiseta unes estrangeres s’han posat a riure, supòs que feia molt de temps que no veien un exemplar masculí d’aquesta envergadura i qualitat, si no, no s’entén tanta rialla.

Hem estat una estona gaudint de les espectaculars vistes i després hem partir per avall, desfent el darrer tram de pujada, i des del passet mencionat abans baixar cap a Ses Planes, una antiga zona de conreus situada en unes planes a 500 msnm.

A la baixada, Sa Cranca i U Torero han demostrat una forma excepcional i un sistema molt sofisticat de baixada muntanyenca, aplicant una acurada tècnica amb els bastons, realitzant algunes figues acrobàtiques d’especial dificultat i interès artístic.

Des de Ses Planes i fins la zona d’aparcament ja cap dificultat, és una pista ample amb vistes sobre la vall i Ses Cases des Galatzó, a on actualment s’està construint un futur refugi.

El final feliç ha estat a Càlvia, al primer bar del cantó, La Societat,  a on hem degustat un mesclat de cerveses artesanes Àmbar, per un bon preu.

En resum, ruta de 14 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 1050 metres realitzada en set hores i quart comptant aturades.

Assistents: Marga, Jaume, Migue i Tomàs.

Mètode MIDE: 2333. La consideram MITJANA +3

TÈCNICA DE BAIXADA MOLT DEPURADA

PUIG DES CARAGOL I MOLA DES GALATZÓ

SES PLANES

CABRA ALBINA ( CAPRIS ALBINICUS)