diumenge, 16 de maig del 2021

VOLTA A LA MOLA DE PLANÍCIA

Després de uns dies de descans, per una espatlla una mica tocada, avui he tornat a la muntanya, fent una volta perimetral a la Mola de Planícia.

Hem deixat el vehicle a l’aparcament de la Granja, per agafar el GR, fins el desviament que ens puja per un bon sender fins el Coll dels Bous pel Comellar de Ses Rotasses. En el camí del Correu, i per segona vegada ens pocs mesos, he avisat a dos individus que no podien un car dels denominats perillosos, un Pit Bull Terrier, amollat i sense morral, de fet hi ha avisos en aquest camí, que diuen que els cans s’han de dur fermats, el mequetrefe a qui he avisat m’ha mirat amb cara de pastanaga sense fer-me puto cas.

Des del Coll des Bous, hem agafat un senderó fitat, que ens ha anat pujant, em passat per alguns sub cims de sa Mola de Planícia, en el darrer hem trobat una balisa que posava “Ermassets”, no sabem que significa, encara que si coneixem la cova dels Ermassets a prop de sa Fita del Ram.

A dalt de la Mola de Planícia, a on hi ha el vèrtex geodèsic hem berenat, i després hems seguit en la línia que dúiem direcció la Serra dels Puntals, fins que hem arribat als Aljubets. Una construcció amb dos aljubs paral·lels, un sembla que era per consum humà i l’altre com abeurador pels animalons.

Hem continuat baixant fins arribar al magnífic Pas de Sa Mola, un estret natural i de gran bellesa, al poc hem arribat a un creuament a on hem trobat una Font que duia aigua al safareig de Planicia i dic duia, per que actualment sembla seca i en arribar al safareig no hem vist ni gota.

La font s’endinsa entre dues parets seques, i després per un petit túnel a on hi deu haver la mina, no hi he entrat per l’estretor de l’estància, i jo que cada dia tenc l’esquena més ample no volia quedar encastat a dins.

Hem passat per ses cases de Planícia, i hem seguit cap a se casses de ses Collidores, seguint el camí cap El Rafal, la barrera tancada amb pany, obliga a passar per un dels costats, ambdós amb les xarxes metàl·liques esbucades, no es podria posar un botador de una vegada per totes i no seguint fent comèdia amb aquest camí?

Hem arribat a l’altre barrera que tanca la finca del Rafal, un caramull de cartells de Biodiversitat i un de grog “abejas trabajando”, aquesta barrera si que roman oberta, l’hem passada i al poc hem arribat al camí des Correu, que hem seguit fins tancar el cercle començat el dematí i arribar a sa Granja.

En resum, ruta circular de 19 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 800 metres, realitzada en 7 hores i 45 minuts.

Assistents: Inés i Tomàs.