dimarts, 18 de maig del 2021

SERRA DE GALDENT

La ruta d’avui ha estat en realitat un complement del dinar que teníem al Centro de Porreres, restaurant de primera qualitat, propietat del nostre company de rutes en Jordi, absolutament recomanable a on es serveix cuina formidable i a bons preus.

Hem deixat el vehicles al creuament que hi a la carretera Algaida–Llucmajor amb el camí de s’Escolana i el camí de Son Saleta. Hem agafat direcció camí de Son Saleta, per passar per davall del Puig de Ses Bruixes i seguir direcció Algaida, fins que en un revolt abans d’arribar a Ses Cases de s’Heretat, a on hi ha les vinyes de Can Majoral, hem deixat el camí per l’esquerra, agafant un sender fitat.

La Pujada en principi suau, es torna inclinada en el darrer tram en el que assolim el primer cimet del dia, el Puig de Galdent, que dóna nom a tota la serra. Actualment, la serra es recorr per un sender clar, antigament era molt perdedor, ara cap problema.

Hem passat per sa Potada des Gegant, una separació entre el Puig de Galdent i el Puig d’en Claret, el que està enmig de la serra, hi ha un betlemet de Siurells en un forat del lateral.

Hem seguit pel sender, passant pel Puig d’en Claret i anant cap el darrer cimet del dia, el Puig de Ses Bruixes, que dóna unes excepcionals vistes damunt tot el municipi de LLucmajor i fins Cabrera.

Hem desfet les passes que pugem al cim, per agafar un sender que baixa al camí de Son Saleta i en poca estona ens deixa de nou al cotxo. Com que teniem que anar a dinar i jo som persona neta i polida, m’he donat la clàssica dutxa d’estiu amb dues garrafes d’aigua, amb la mala sort que la pressió de l’aigua m’ha fet baixa els calçotets, fent un nuu integral involuntari al costat de la carretera, na Marga al veure aquest lamentable espectacle s’ha ficat dins el cotxo, uns estrangers que passaven s’han posat a aplaudir i possiblement en Volatti m’ha fet un videol que ja circula per la xarxa, són coses que passen !!

Hem trobat dues fletxetes d'en pep Torrens i com a homenatge, avui la portada és una d'elles.

Hem partit cap es Centro de Porreres, a on ens esperava en Jordi Ratatui amb la taula parada, s’han unit Sa Geneta de Montuiri, U Torero de Pollença, als caminants, Sa Cranca de Porto Petro, en Volatti de la Ciutat Condal i el que subscriu Es General de Peus de Pork, han excusat la seva presència per motius justificats n’Ulls de Pop es Palmesano, na Pekas, Sa Pastora  i Sa Kabra Mekànika. Hem celebrat un punt i seguit en la temporada, ara ja les rutes canvien una mica per la calor i alguns no podran assistir per temes laborals.

El menú ha estat composat d’entrants de croquetes casolanes amb revoles de calamar de potera, plat principal pizza de galtots i de postres Coulant i pastís de formatge amb crema de figa, tot un plaer pels sentits. Hem finalitzat amb cafès, herbes mesclades Vidal i Gin Tonys.

En resum ruta de 9 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 320 metres, realitzada en 2 hores i 45 minuts comptant aturades.

Assistents: Marga, Artur i Tomàs.