dijous, 6 de maig del 2021

MOLETÓ DE SA GRANJA

Avui ruta matinal des de l’aparcament de sa Granja d’Esporles. He deixat el vehicle i he sortit a la carretera, tot d’una he anat cap al GR i al cap de 200 metres he travessat la carretera seguint el camí des Correu.

He sortit en un revolt, a on hi ha un arbre de tres troncs que surt de la paret, he caminat una estona al costat de la paret fins que l’he passada per un esbaldreg i he començat a pujar sense traça, fins que he trobat un coll de trords ben equipat de ferralla.

Al costat del coll passava un senderó que he seguit, fins que he trobat un sender en pujada més ampla, amb algunes fites i marques antigues de pintura blava, molt difuminat i que al poc s’ha apropat a una paret seca, sembla que és la partió de municipis.

He seguit pujant, fins que la paret ha pegat a un penya-segat, he passat a l’altra costat i he perdut ses fites, port ser que enlloc d’anar per l’esquerra agués hagut de partir per la dreta, però bé, he seguit fins que he arribat a un possible pas que em pujava  ala cota 605, però no m’he refiat, el terreny massa desfet i empinat no em donava garanties de res, per tant he baixat una mica i he encertat, ja que al seguir per davall de les partes he trobat una pujada fàcil a dita cota.

Des d’aquest lloc ja he pogut veure clarament la principal fita del dia, el Moletó de Sa Granja, he tengut que baixar una mica a un collet pel que passava un camí, sembla que anava cap a baix, per tant no l’he seguit i he fet la pujada directa al Moletó, a on he aprofitat per a berenar, des del Moletó bones vistes, de tots els cims que hi ha al costat.

He tornat a baixar una mica fins el Coll dels Bous, aon hi ha una zona amb sitges i barraques, per aon passa el sender que puja fins sa Mola de Planícia i baixa al Camí des Correu, aquest és el que he agafat, sortint al camí i tornat a Sa Granja a on he tancat el cercle.

En definitiva, ruta circular, matinal, feta en solitari, amb una distància de 9 quilometres, un desnivell positiu de 450 metres, realitzada en 3 hores i mitja comptant l’aturadeta del berenar.