dimecres, 26 de maig del 2021

TEIX-TEIXOT-VENT

Avui i després de uns mesos, ens hem pogut tornar a reunir el integrants del Grup “Roca i càrritx” al complet per dur a terme una ruta per les muntanyes mallorquines, després de un llarg viatge de una de les components.

Hem sortit des de l’entrada de la finca pública de Son Moragues, al poc de caminar un agent de Medi Ambient ens ha aturat per informar-nos i demanar-nos si necessitàvem informació, es veu que estava de planto a l’entrada de la finca!. No tenc res en contra d'aquest jove, que sembla que fa la feina que li han encomanat, però que putes fa a n’aquest lloc, qui va  a la muntanya ja sap a on va, ja duu un mapa d’Alpina o un GPS, o una ruta de un Blog, no necessita saber allò que te a l’abast en mil llocs, no crec que els doblers públics siguin per a tenir una persona en un portell fent aquesta tasca tan innecessari, que s’ho facin mirar els que manen tot això.

Hem seguit la nostra ruta, pel camí principal fins que uns metres després de passar per sa Font de Na Ropit, hem girat a ma dreta per un camí ample que puja cap a sa Mola de Pastoritx, però nosaltres avui no anàvem a sa Mola i en arribar a la paret a on comença el senderó, hem seguit recte per anar a cercar el pas de Sa Regata, que amb una bona inclinació guanya l’alçada per enllaçar amb el camí des Caragol, i l’hem anat pujant assolint la part alta de la Serra de Son Moragues per finalment arribar fins el Teix.

Del Teix, amb quatre llongos ben pegats hem anat fins el Teixot, i després hem baixat fins el Pla de la Serp, passant per la Font que duia una mica d’aigua, n’Alexandra ha pogut carregar, ja que se l’havia begut tota i hem seguit pel senderó que hi ha just davant la font per pujar fins el puig del Vent, el tercer mil del dia.

Hem aprofitat per dinar a ses runes que hi ha a baix del puig amb dues barraques i una era i hem iniciat un Càrritx de Luxe, fent un bon repàs a tota la crònica del món del cor de la muntanya, com no podia ser d’altre manera, segur que més de un i una els hi han fiblat les orelles.

Hem tornat al pla de la Serp, per baixar pel sempre agradós camí de la coma dels Cairats, ple de vestigis de la Mallorca ancestral, amb una caseta de neu, diversos forns de calç, el refugi de Son Moragues i sa Font dels Polls. Finalment hem tancat el cercle i hem arribat al lloc a on teníem el vehicle.

Com sol ser habitual, quan anam per Valldemossa, hem anat a fer el final feliç a Ca Molines a degustar unes coques de patata amb cervesa estrella Damm.

En resum, ruta circular de 15 quilometres, amb un desnivell positiu de 800 metres, realitzada en sis hores i 15 minuts.

Assistents: Alexandra, Inés i Tomàs.