dijous, 14 de febrer del 2019

PICO GALLINERO (DES DE LIRI)

Primera sortida d’aquest viatge al Pirineu, com ahir vàrem arribar molt tard, avui hem sortit tard, però no per això ha estat una sortida fluixa ni diàfana.
Hem sortit del poble de Liri, situat a 1305 mts.  d’alçada, per anar en primera instància al camí que duu a l’ermita del Puy, no hem pujat a l’ermita i hem anat cap un sender que duu al Barranco Gordo, a on hem passat per un petit Pont, que és una joia de l’arquitectura fluvial.
A partit d’aquí en forta pujada herm agafat un seder, que ens ha duit a unes Bordas, abandonades, una petita casetona amb un sant a dins dóna pas a l’esplanada de les Bordas.
Hem anat al costat del torrentó, per franquejar-lo i seguir cap amunt, hem trobat una primera cabanya de pastors i més tard una segona, tancades. A la segona ja hem pogut veure el nostre punt final, el Pico Gallinero. Al passar per un barranc hem tengut que posar-nos els grampons, ja que les llengües de neu, molt inclinades eren una mica perilloses.
El desnivell era brutal, hem trobat a tres muntanyers que baixaven, la Única presència humana en tot el dia. Els darrers 400 metres de desnivell han estat de pinyol vermell, però finalment hem culminat el Gallinero, situat a 2728 mts. d’alçada.
Hem dinat a la cima i després hem baixat més o manco pel mateix camí, ja que sabíem que podíem seguir uns traçats sense massa problemes amb la neu.
Per tant volta d’anada i tornada, realitzada amb 7 hores, amb un desnivell acumulat de 1500 mts.
Assistents: Manolo, Pedro i Tomàs.