dilluns, 20 de setembre del 2021

CANTERAS DE MURUA-AZERO MENDIA

Estam allotjats dos vespres en un poblet molt proper al parc natural de Gorbeia a Biscaia, al parc s’hi pot accedir des de Alava també, per tant agafam el cotxo i anam fins el poble de Murua, per arribar a una zona recreativa situada en les antigues pedreres de Murua a on deixam el vehicle.

En primer lloc visitam les pedreres, una gran zona circular, enmig hi ha diversos bancs i taules de fusta per fer torrades, tornam al aparcament per agafar un camí ample que ens duu fins el pico Azero, s’ha de seguir aquest camí i algunes fites ens indiquen en els creuaments l’opció bona, encara que la tendència sempre es pujar.

Finalment accedim al pico, un modest cim que ofereix vistes sobre el Gorbeia i que en la fita cimera te col·locat una bústia metàl·lica amb el nom en basc “Azero mendia”, just quan cercam un lloc per a berenar una mica, començà a ploure, l’aigua ens acompanyarà tota la baixada que efectuam pel mateix camí.

En resum, ruta d’anada i tornada de 7 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 260 metres, realitzada en 2 hores i 20 minuts sense aturar.

Assistents: Magdalena i Tomàs.