diumenge, 12 de setembre del 2021

PICO CERLER

Avui Ruta matinal assolint un cim sense complicacions, abans que na Mer i en Michel partissin cap a França.

He, pujat fins l’estació d’esquí d’Ampriu a on hem deixat els vehicles, des de l’estació hem agafat un camí ample que puja fins a la Colladeta del Gallinero, a on hi ha un remuntador  i un bar que obre en època d’esquí. El camí te un pendent infernal, a estones t’has d’aferrar bé als bastons per no perdre tracció.A la Colladeta trobam un creuament de camins i a la vegada pistes d’esquí, nosaltres agafam  cap a l’a dreta, cap a l’esquerra pujaríem al Gallinero.

Fem una caminada en lleugera pujada fins que arribam a un nou remuntador  “El Telesilla del amor”, vaja quin nom més pardal, però així són les coses i així les relat. Des d’aquest punt, hem de baixar per una pendent i després tornar a pujar per encarar l’ampla cresta del Pico Cerler, que és una gran pedrera.

En arribar a dalt tenim un gran premi en forma de vistes, encara que els niguls ja tapaven algunes zones. Hem aprofitat per berenar al cim i hem tornat pel mateix camí fins a Ampriu. Hem anat a fer el final feliç a Benasque , a on ens hem acomiadat fins una propera ocasió.

En resum, ruta d’anada i tornada de 9 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 600 metres, realitzada en 3 hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Mer , Michel i Tomàs.

Mètode MIDE: 2223. La consideram MITJANA +1

SORTIM D'AMPRIU

RAMPES INCLINADES

PASSOLOBINO

REMUNTADOR DE LA COLLADETA

PICO CERLER DES DEL REMUNTADOR "DEL AMOR"