dijous, 23 de setembre del 2021

MUNTANYA DE MONSERRAT

 


Després de 18 dies per terres peninsulars, avui vespre toca tornar a les Mallorques, he dormit al Refugi de Linza, a la vall de Zuriza, m’he aixecat prest, he berenat bé i he partit cap a Barcelona, amb la intenció d’aturar a fer qualque cimet pel camí.

A priori volia aturar a pujar el pico Borón a prop de l’embassament de Vadiello, però entre que amenaçava pluja i les hores disponibles, m’he atracat més a Barcelona, em quedava la sempre atractiva Muntanya de Monserrat i he pensat, vaig a veure La Moreneta.

He deixat el vehicle a Collbatò, en un aparcament que hi ha a la part nord per accedir a les Coves del Salnitre, a on hi ha una de les moltes pujades a la Muntanya, passades les coves el camí continua donant la volta a la muntanya, és el denominat camí de la Santa Cova, he arribat a un creuament, es podia seguir per la santa Cova o agafar a l’esquerra i pujar pel camí de Sant Miquel, aquest és el que he agafat.

La pujada contínua fins que s’arriba a un nou creuament, una pista asfaltada baixa del Funicular de sant Joan fins el Monestir, i d’aquí surt un nou camí que baixa a Collbató, el camí de les Bateries. He agafat el que puja fins el Funicular i m’he situat a mil metres sobre nivell del mar.

L’edifici del Funicular queda just damunt el Monestir, hi ha unes magnifiques vistes sobre algunes de les peculiars roques de Monserrat, aquí he aturat uns minuts i he davallat fins el creuament per agafar el camí de baixada de les Bateries, el camí de peregrinatge més antic per pujar a Monserrat, utilitzat a partir del segle XII.

Passa per unes cornises molt amples per damunt el poble de Collbató, per sortir a la seva part dreta en sentit de la baixada. Després he passat pel poble i he agafat el sender que va cap a les Coves del Salnitre, a on havia deixat el cotxo.

Com que hi havia una font i la temperatura encara és bona, m’he dutxat, m,he netejat bé les zones compromeses i m’he perfumat per anar a agafar el vaixell  que m’esperava puntual al moll adossat de Barcelona, a on he sopat  per gentilesa de Bàlearia, ja que en som Soci Exclussive i m’he fet un Gin Tonys per a celebrar que tot el viatge ha anat bé.

En definitiva, ruta circular de 13 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 700 metres, realitzada en 3 hores i 30 minuts comptant aturades.

Assistent: Tomàs.

Mètode MIDE: 2223. La consideram MITJANA +1



CAMÍ DE LA SANTA COVA


AGAFANT ALÇADA




LES CLÀSSIQUES ROQUES DE MONSERRAT




ALGUNES DE LES AGULLES I ROQUES



MONESTIR DE MONSERRAT DES DEL FUNICULAR DE SANT JOAN


AL FONS LA PUNTA DE SANT JERONI, PUNT MÉS ALT DE LA MUNTANYA


ES GENERAL A LA MUNTANYA DE MONSERRAT


SEMBLEN LES TORRES DE UNA CENTRAL NUCLEAR


CAMÍ DE LES BATERIES







COLLBATÓ



DETALL DE LES CORNISES DEL CAMÍ DE LES BATERIES




VISTA DE LA MUNTANYA DES DE COLLBATÓ


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada