dissabte, 11 de setembre del 2021

IBONES DE REMUÑE

Aquest mes fa tres anys que vaig fer la darrera ruta amb na Mer, abans que partís a viure a terres peninsulars, ahir ens varen retrobar i avui hem fet una ruta junts pel Pirineu amb ella i en Michel, la muntanya fa amics i l’amistat feta a la muntanya no mor mai.

Hem deixat el vehicle a l’entrada de la vall de Remuñe, una mica abans d’allà a on acaba la carretera tallada,  a on hi havia un projecte de construir el túnel a Bagneres de Luchon, projecte hores d’ara aturat.

La vall de Remuñe ofereix un caramull de rutes possibles a diferents cims, nosaltres avui tenim la intenció d’arribar als Ibones de Remuñe. La ruta ben marcada amb un sender trpijat, fites i marques verdes no te pèrdua. Al cap de una estona de caminar dins el pinar negre, el vall s’obre oferint en tot moment unes grans vistes tant al davant com al darrera.

En tot moment caminam per l’Aigüeta de Remuñe, al costat del torrent, l’aigua cau de tots els costats formant a vegades petites catarates, és un lloc espectacular. Arribam a un pont de ferro, de nova construcció, l’antiga palanca ha cedit, el pas del temps no perdona ni a les palanques, el pes de la neu i altres factors han fet que estigui absolutament vinclada, per tant el nou pont metàl·lic suplanta la seva funció.

Travessam el pont de ferro i ascendim per l’esquerra de un gran ressalt, la tornada la farem per l’altre costat, per tant en cercle. Per aquest sender, arribam al primer Ibón, el més gran del conjunt, passam pel costat dret de l’Ibón i pujam un turonet, ala baixada d’aquest tenim ja a la vista el Ibón petit, hi ha altres Ibones, un està sec i un altre és situa a la plana a la baixada.

Aprofitam per menjar una mica i passam per la dreta de l’Ibón per anar a cercar la baixada per a on tornarem, ala nostra esquerra hi ha diferents llocs a on cau l’aigua, es veu que a dalt hi havia un antiga glacera, una de les caigudes fa una espectacular cascada.

Tornam al lloc a on hi ha el pont de ferro tancant aquest cercle i la baixada la fem pel mateix camí pel que havíem pujat.

En definitiva, ruta semi circular de 10 quilometres, amb un desnivell positiu de 500 metres, realitzada en 4 hores i 20 minuts comptant aturades.

Assistents: Mer, Michel i Tomàs.