dimecres, 8 de setembre del 2021

IBONES DE VALLIBIERNA-IBONES DE LLOSÁS

Nova estada pel Pirineu, i avui com donaven alerta groga, he cercat una ruta que en cas de ploure pogués tornar enrere sense problemes, però l’AEMET  aquesta vegada ha errat de ple, ni pluges, ni tormentes ni vent en tot el dia.

He deixat el cotxo al Plan de Senarta, per anar per la pista que puja fins el Refugi de Coronas, pista ample i que en els mesos d’estiu disposa de un servei de busos, la resta de l’any, hom hi pot pujar amb el seu vehicle, encara que el trajecte és de vertigen.

Jo com venc a caminar, he pujat a peu, en poc menys de dues hores he arribat al refugi, a partir del refugi hi ha diverses opcions, segurament la més utilitzada és la pujada a l’Aneto pel Collado de Coronas, tanmateix hi ha una bona varietat de rutes.

Jo avui he seguit el GR 11 que va al Refugi de Cap de LLauset, fins que he arribat als Ibones de Vallibierna, son tres en total, el de baix, el més gran i un de petit just al costat del gran.

Des dels Ibones he anat a cercar la Bretxa de Soler i Coll, a priori semblava complicada, però a mesura que m’hi anava atracant he vist que la dificultat que semblava tenia no era tal i he fet la pujada bastant còmode al punt més alt del dia, la collada que separa els Ibones de Vallibierna dels Ibones de LLosás.

Ja des de la mateixa bretxa es poden veure els Ibones de Llosás, al manco el més proper, el més gran queda a baix.El primer es passa per la dreta i s’entra en una canal no massa ample per arribar al segon, després s’han de seguir les fites i les marques verdes pintades que de nou ens duen al GR, que havíem deixat unes hores abans. Ara ja hem de seguir novament el GR, arribar fins el refugi i baixa per la pista fins el Plan de Senarta.

Es resum, ruta semi circular de 24 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 1300 metres, realitzada en 8 hores i vint minuts, comptant aturades.