dilluns, 4 de desembre del 2023

CERRADA DE LA MAGDALENA-HOYOS DE MORENO-CANALEJAS

Avui he tornat entrar al Parc Natural de la Sierra de Castril, fins arribar al segon pont que creua el riu, aon he aparcat el cotxo. Des d'aquest punt surten dues rutes, les he juntades per fer la ruta completa d'avui.
He començat per la Cerrada de la Magdalena, una ruta curta de 3 quilometres, entre anada i tornada pel mateix camí, no te cap problema de seguiment, es tracta de partir per una pista ample, i al cap de una estona sortir per l'esquerra en el lloc senyalitzat, fins que arribam a la Cerrada, des d'on surt un cabal d'aigua. La tornada fins el punt de partida pel mateix camí.
Ara he creuat el pont, per nar a la sortida de la segona part de la ruta d'avui, les rutes estan senyalitzades amb balises que duen una flexa per un sentit determinat, aquesta ruta l'he feta en sentit contrari, per tant, des del punt de sortida, situat a 100 metres del pont, he sortit per la dreta per entrar en el Barranco de Canalejas, el camí és molt evident i puja amb un bon pendent, es creua el torrent en diverses ocasions i ja en la aprt més alta trobam dues preses. Després de passar la segona presa, ta tendència és anar cap a l'esquerra, fins que arribam a una casa en runes, des de la casa, surt una pista, que ja no deixarem fins el final de la ruta.
La pista puja fins el punt més alt del dia, un coll, des del que coemçam la baixada en fort pendent cap a ses Cases del Peñon, per a on passam en una estona, seguint la piusta, pronunciant una gran corba,  a l'esquerra ens endinsam dins el barranc de baixada, però ho fem per la pista, he intentat entrar dins el torrent i és del tot imprecticable sense estris adequats.
Baixant, podem veure el Cortijo de los Nacimientos, llloc a on cemencen les rutes de la part nord del Parc Natural, aquesta pista desmboca precisament a uns 700 metres del Cortijo, en la pista que hi arriba. La resta del camí, es fa per aquesta pista fins el pont, a on he començat la ruta.
En resum, ruta de dostrams diferenciats, el de la Cerrada d'anada i tornada i el dels barrancs, circular de 13,7 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 500 metres, realitzada en  hores i mitja comptant aturades.