diumenge, 3 de desembre del 2023

BARRANCO DE LA OSA-NACIMIENTO RIO CASTRIL

Per a dur aterme la ruta d'avui, he anat fins la zona nord del Parc Natural de  la Sierra de Castril, fins a on es pot anar amb vehicle. En el lloc hi ha el Cortijo de los Nacimientos, és bo de reconèixer, ja que una gran canonada aèria travessa la zona.
Passam per davall la canonada, i seguim els indicadors de les quatre rutes senyalitzades.
No he seguit cap ruta en concret i he fet un variat de les tres rutes. He començat seguint la ruta de Los Prados del Conde, és el camí que no segueix cap bifurcació, primer trobam un pont que travesa el riu i ens indica a ma esquerra, passant el pont, la ruta del Cerro de la Empanada. Més endavant manca una seyalització que ens desviï cap a les s altres rutes, s'ha d'anar una mica per intuïció.
La ruta de los Prados del Conde, ens duria fins el refugi de Prados del Conde, que està a més de 12 quilometres, però en arribar a un coll situuat a 1600 msnm, he sortit del camí per l'esquerra, a baix es podia veure el riu Castril, en la seva part seca, molt abans del neixement. La baixada fora traça en fort pendent, m'ha duit fins el cau del riu, pel qual he caminat una bona estona, la meva intenció era entrar pel Barranco de la Osa,, me l'he passat  una mica, però he refet el camí i l'he pujat.
El barranc puja 250 metres en fort pendent, hi ha una zona amb alguns escalons i "quitamiedos", però molt alerta, està en molt mal estat i no convé refiarse'n.
Per sortir del barrnc hem se seguir el camí per l'esquerra, fins que arribam a un collet. Baixam una mica, ja que hem de passar per un nou barranc i novament assolim en pujada un altre collet.Tornam a fer aquesta acció per tercera vegada, en la tercera baixada arribam a un antic "cortijo" i hem de cercar una mica per a trobar la baixada, en un pendent brutal, un preciós camí de ferradura ens baixa fins a prop del riu.
Com que tenia el naixement a l'esquerra, he deixat el camí i sense traça he anat directa cap a la zona mencionada, però la jugada no m0ha sortit bé, ja que no tenia manera de travessar-lo. per tant he tengut que anar pel seu costat, fins arribar al pont i poder creuar-lo.
M'he dirigit després del pont cap a l'esquerra, primer he paast per una petita presa i al cap de uns cents de metres i en lleugera pujada he arribat al formidable naixement. Ara ja només em restava, tornar al punt de sortida pel camí balisat.
En resum, ruta circular de 17 quilometres, amb un desnivell positiu de 800 metres, realitzada en sis hores i mitja, comptant aturades.