dijous, 7 de desembre del 2023

CIRCULAR AL PICO MONTERO

Per a dur a terme la ruta d'avui, m'he dirigit des de Hornos, fins a hornos el Viejo, just davant surt una carretera asfaltada que passa per La Platera i després baixa fins l'embassament.
He arribat fins la Fuente de la Higuera, a on hi ha un Cortijo, i hi he deixat el vehicle. He seguit per la pista i en primer desviament a ma esquerra he baixat fins l'embassament, agafant el camí que el voreja.
Aquesta primera part de la ruta, no presenta cap problema, encara que sembla que va ser un PR, actualment està del tot abandonat, no hi ha senyalitzacions ni verticals i de pintura, supòs que per temes de caça.
He seguit el camí alguns quilometres, només he trobat una barrera que es pot obrir que indica que s'entra en zona de vedat de caça de la Junta de Andalucia, finalment he deixat aquesta pista quan s'arriba a una torrentera que aboca a l'embassament, es passa per un pontet construit amb tres troncs.
Aquí es complica una mica el seguiment, ja que com he comentat, no hi ha cap senyal, jo he anat sense traça, seguint el torrentó, per una zona abrupta, direcció el Collado Montero. He passat pel Cortijo de las canasteras, en runes, i al costat amb una explotació d, abelles productores de mel. des d'aquest punt, si que he seguit novament per una pista ample, que a la vegada ha desembocat en una més ample, que he agafat a la dreta i que m'ha duit fins el Collado Montero.
El Collado és el punt a on comença el vedat, hi ha una barrera per no deixar passar els vehicles, amb uns cartells que posen "Control".. Enlloc de baixar, he remuntat una mica després del coll, per un camí que surt cap a l'esquerra, primer en pujada i després ja en baixada em duu directament al Cortijo de la Fuente de la Higuera, aon he finalitzat la ruta.
En definitiva, ruta circular de 16 quilometres, amb un desnivell de 350 metres, realitzada en 5 hores comptant aturades.