divendres, 15 de desembre del 2023

COMELLAR DEL MAL PAS-MIRADOR DE N'ALZAMORA

Hem anat fins Na Burguesa, adalt uns in timidants cartells de propietat privada, prohibit aparcar i amenaces en general ens han fet deixar el vehicle una mica més a baix, en un lloc al costat de un petit mirador. Realment estam estre dues aigües turbulentes, les d’aquells individus que duen menjar del Mçdonals i llancen tota la brossa a la vorera i l’a d’aquells que amenacen i prohibeixen qualsevol activitat lícita.

Pe r tant hem començat a caminar des del petit mirador a uns dos-cents metres de Na Burguesa, per agafar el camí que va pujant, benaviat hem deixat el camí principal per un petit sender que surt a ma dreta i que ens baixa fins el cau del torrent del Mal Pas, en arribar a la torrentera, hem girat a ma dreta per anar a l’antic polvorí militar de na Baiana, diuen les males llengües que és privat i que et pot sortir un senyor amb molt mala llet i et treu defora, això avui no ha passat, he visitat les antigues instal·lacions i després hem tornat pel r la torrentera, caminant una bona estona dins el comellar.

Hem arribat ja a una zona més esponjada que surt a un camí ample, la pista que surt des del Coll de Sa Creu, hem cercat un sender que surt a ma dreta i que ens duu fins el Mirador de n’Alzamora, alguns desviaments ala dreta baixen cap a la carretera, els obviam.

Arribam aun creuament, a on hi ha un caramull de pedres, en forma de gran fita, cap a la dreta el Mirador de n’Alzamora, a on anam i aprofitam per berenar, amb una esplèndida temperatura i un bon sol. Després fem passes enrere , per anar fins el creuament i agafar el camí de la dreta que ens duu fins una pista ample, a ma esquerra sotim a una gran cruïlla de camins, agafam el de la dreta, per arribar a na Burguesa i així finalitzar la ruta.

En definitiva, ruta circular de 13 quilometres, amb un desnivell positiu de 400 metres, realitzada en 5 hores i 15 minuts, comptant aturades.