dimarts, 26 de desembre del 2023

ERMITES VELLES

Hem deixat el cotxo a la carretera que va de Valldemossa  a Deià, passat la benzinera, a ma esquerra hi ha una explanada. Hem creuat la carretera i hem agafat un sender que va pel costat, en paral·lel, fins arribar a la carretereta estreta que puja a l’Ermita de la Trinitat.

Hem visitat la capella de l’ermita, per després seguir pel camí que surt d’allà sense asfaltar, al poc trobam una bifurcació, agafam a ma dreta i passam pel Bufador, taula de pedra amb una cisterna al costat.

El sender va pujant, sense massa pendent i fàcilment arribam a Ses Ermites Velles, a on hi ha les restes d’antigues construccions, després de visitar ses runes, seguim i trobam el mirador del Pla de l’Ullastre, actualment sense sentit, ja que els arbres han tapat les les possibles vistes, hi ha uns bancs de pedra que fan una forma ovalada.

Seguim pel camí i en un creuament a prop del mirador, agafam a ma esquerra, el de la dreta va a la cinglera de Son Gallard. Al poc, trobam el mirador dels Tudons, molt característica la seva forma piramidal, aquest si que gaudeix de vistes, concretament la de Sa Foradada. Aprofitam el lloc, per berenar una mica.

Seguim pel camí fins arribar a un nou creuament, a la dreta baixam a Ca mado Pilla (Hotel Continental) i ma esquerra pujaríem cap a l’ermita, la idea era anar fins la Capella den Ramon LLull, que està en runes, però l’accés està tallat des de l’hotel amb unes punxes de ferro, com que anàvem amb amics de fora de Mallorca, no hem botat, però han pogut comprovar com les gasten per aquí, tancant arreu camins i rutes, egoisme en pura essència.

Hem tornat pujar cap a l’ermita i després hem baixat pel mateix camí de pujada, donant per finalitzada la passejada.

En definitiva, ruta semi circular de 7 quilometres de distància amb 150 metres de desnivell, realitzada en 3 hores més o manco. Comptant aturades.