dissabte, 2 de desembre del 2023

CERRO DEL BUITRE

Per a dur a terme la ruta d'avui he passat el poble de Castril, direcció cap a Cazorla, uns 4 quilometres, hem de girar a ma dreta per una pista sense asfaltar, senyalitzada amb "Camino al Cerro Buitre", un dels més alts del Parc Natural de la Sierra de Castril i que limita amb les Sierras de Cazorla i Segura.
Recorrem la pista durant quatre quilometres, fins arribar al Collado Lande, hi ha el suport de fusta que devia dur un cartell de la ruta, però el cartell no hi és. Es pot aparcar al coll.
He cercat el camí de sortida i tot d'una a poc metres del coll, he trobat dos senders, el de l'esquerra tenia una balisa amb una fletxa i aquest és el qhe he agafat, acabaria la ruta pel de la dreta.
Immediatament es comença a pujar, en tot el camí hi ha algunes balises (marques grogues i blanques), fites i en algunes ocasions pedres dretes ficades dins la terra que limiten el sender, per tant molt ben marcat. aquesta part del camí transcorr per una zona molt arbrada, sobretot de pins negres, després de pujar una bona estona, creuam diversos barrancs, fins que arribam a una zona més oberta, a on hi ha un cartell explicatiu i amb els topònims dels diferents accidents geogràfics que tenim davant, a ma dreta ja podem veure el Cerro del Buitre i enfront el Refugio del Cerro del Buitre.
Seguim pel sender, novament en pujada, fins que arribam a un coll, a ma esquerra ens queda el refugi, que vaig a visitar i a ma dreta el colosal Cerro, amb tota la zona glaçada.
El refui, obert al púclic, disposa de dues estàncies, una petita sala amb ximeneia i una habitació amb quatre matelassos, una petita placa solar l'abasteix de llum.
Torn cap el coll i començ la darrera part e l'ascensió, com la resta ben marcada, se li va donant la volta al cim per la dreta, he passat una zona a on els arbres semblaven glaçats, és la "cencellada", l'aigua de la pluja es congela i passa aquest fenòmen. El darrer tram en canvi desaparexia tot vestigi de gel.
He arribat a dalt, hi ha punt geodèsic, l'alçada és de 2021 msnm i al limitar amb les altres serres, podem veure la serra de Cazorla i Segura a Oest, a Est la Serra de Castril i a sud Sierra Nevada, que està més lluny.
He baixat fins el refugi pel mateix camí i he aturat una estona per dinar, ja que a dalt feia molt de fred.He tornat pel mateix camí, fins que trobam una bifurcació, la de la dreta per la que havia pujat, i la de l'esquerra per la que començ la baixada, aquí si que manca una balisa.
El camí de baixada més asoleiat, ofereix més bones vistes, arribam al Collado de las Tablas, el camí gira cap ala dreta si seguim pel collado aníriem cap a la Morra del Poyo de Ramos.
Ara el sender baixa amb fort pendent, per anar a cercar el pas del barranc, que ens queda a la dreta, el passam i novament tornam a pujar, per fer el darrer tram que ens duu fins el punt de partida.
En definitiva, rura semi circular e 12,3 quilometres, amb un desnivell positiu de 700 metres, realitzada en 4 hores i 20 minuts comptant aturades.