dimarts, 19 de desembre del 2023

PUIG DE S'ALGA-CAP DE FERRUTX

Per a començar la ruta he anat fins Betlem, darrer lloc urbanitzat de la carretera que va a sa Colònia de sant Pere, he aparcat una mica abans d’arribar al punt que ja no espot passar amb vehicles, ja que hi havia obres.

He pres la direcció per anar fins el Caló de Ferrutx, passant pel costat de s’Arenalet de na Clara, en arribar al caló, he passat per una torrentera, a on hi ha una caleta molt petita, Na Picarandau.

Aquí, acaba el camí fàcil, ara es tracta d¡agafar des de Na Picarandau, un sender, molt difuminat, a estones fitat que en principi va al costat del torrent i després puja cap a un coll que en tot moment tenim a la vista, a ma esquerra.

En arribar a dalt, hem d’anar per la cresta, fins que arribam al Coll des Vent, just davant tenim el morro de Sa Talaia Moreia, hem d’agafar per l’esquerra del morro, també està fitat, però és molt perdedor el camí, per la quantitat de càrritx.

Novament arribam a un altre collet, ma esquerra baixades molt empinades al mar, i a ma dreta deixam el Pas dels Torrers, que ens facilita la pujada a Sa Talaia, davant tenim el nostre primer objectiu del dia, el Puig de s’Alga, un cimet modest, però amb unes vistes extraordinàries damunt tot el cap de Ferrutx.

Aquí he realitzat una tasca de investigació, cercant possibles baixades al mar, m’he mogut amb diversos costats, per poder esbrinar les possibilitats reals de baixada. En tot cas millor dur-les a terme en époques de més llum solar, ja que el moure’s per aquestes contrades és molt lent i ara la fosca es presenta molt prest.

Per dur a terme la tornada l’he fets pel mateix camí d’anada, fins que he arribat a Betlem, ja amb fosca.

Per tant, ruta d’anada i tornada de 15,5 quilometres, amb un desnivell positiu de 400 metres, realitzada en 6 hores i 45 minuts comptant aturades.