dissabte, 9 de desembre del 2023

PICO DE LA SAGRA

LA SAGRA DES DE LA SIERRA DE REVOLCADORES

Per 0a  fer l'ascensió al Pico de la Sagra, he anat fins els Collados de la Sagra, he arribat a un Cortijo, a on hi havia molts vehicles, un bus i dues furgones de guies, per tant, he pensat que era un bon lloc per sortir.
Just davant el Cortijo, hi ha una barrera, amb molts avisos que hi ha caça, i que no es pot passar, curiosament tothom passava i la barrera romania oberta, per tant he començat la ruta sense cap altre problema.
El camí, ample i en pujada de principi, no te cap problema d'orientació, just en un punt, que hi ha una bifurcació, he agafat la de l'esquerra ja que em semblava més lògica, per arribar al Collado de las Viboras, he passat un grup gran de gent, supòs que havien arribat amb el bus, després un altre grup més petit, ja rribant al Collado de las Víboras.
Aquí, avui començava un petit infern, el vent bufava fort, i quan més pujaves, més bufava, la boira ja feia acte de presència, i només es veia a escasos vint metres, he seguit, ja que que el camí és molt evident i ben fitat. Els grups , citats, no han seguit, si que he trobat algunes persones que baixaven, que m'han avisat aque a dalt feia un vent infernal.
No és que no tengui por, però sempre pens que si els altres ja baixen, és que hi han estat, i a més a més tenc el meu àngel particular. He seguit, en fort pendent fins que la cosa es siuavitza, és el lloc a on hi ha l'avant cima, que evidentment no he vist, es passa pel lateral dret i quasi sense adonar-me, ja he pogut veure el mónolit del cim, a on marca l'alçada, i el nom.
La veritat, és que ni m'he tret la motxilla de damunt,  m'he fet l'autoretrat que em faig a cada ruta per en LLuís i he baixat tot d'una, la ma que no tenia el guant ha quedat glaçada, supòs que la temperatura amb el vent era de un parell de graus baix zéro.
La baixada ràpida, alerta a no patinar, ja que encara que no plovia, el terra estava molt banyat, a poc a poc que baixava anava aclarint, fins que he pogut veure el Collado de las Viboras, a on ja tot era més apacible.
El camí de tornada l'he fet pel mateix d'anada, en un dia així, millor no arriscar més del necessari.
Quan he arribat a baix, al Cortijo del Collado Bajo, el sol feia acte de presència, però el capell de boira continuava damunt la Sagra.
En resum, ruta d'anada i tornada, de quilometres de distància, amb un desnivell ppsitiu de  1000 metres, realitzada en  hores i quart, pràctiocament sense aturar.