diumenge, 10 de desembre del 2023

PICO DEL OBISPO-PICO REVOLCADORES

Avui em restava la darrera ruta d’aquest viatge, i he deixat pel final una que ja fa temps tenc pendent, pujar el Obispo, cim més alt de la Región de Múrcia.

Hi ha diverses opcions, he escollit la que surt del poble de Inazares, he anat fins allà amb el cotxo i he aparcat al lloc habilitat per a no residents, he entrat dins el poble i a la part alta, he vist els indicadors de diverses rutes , una d’elles el Obispo.

He seguit les indicacions, se surt per una pista ample, direcció nord i es van seguint les fites de color groc i blanc, del PR, en alguna ocasió es deixa la pista ample per anar per un sender més estret, però no te massa problema.

Quan ja hem caminat uns 7 quilometres, arribam a un desviament indicat amb senyal vertical que ens envia cap a ma esquerra al cim del Obispo, és un sender ben fitat i clar que ens deixa al cim.

Al cim hi ha un vèrtex geodèsic amb una caixeta de fusta al costat, he estat uns minuts i he anat fins el cim proper de Revolcadores, considerat fins fa poc el més alt de Múrcia, i amb les noves mesures ha quedat com el segon, també hi trobam un vèrtex geodèsic, aquí he aprofitat per a dinar, meditar i descansar una estona, molt bones vistes sobre tots els cosats, inclosa La Sagra, a on vaig estar ahir i que avui estava completament neta de niguls.

Havia llegit que la baixada es  podia fer per un altre lloc, he vist unes fites clares, en el coll que hi ha entre Obispo i Revolcadores i cap allà m’he dirigit, la baixada molt més maca que la pujada, ja que discorria dins una torrentera, molt ben fitada i amb el camí molt evident.

A mesura que he anat baixant m¡he adonat que m’allunyava massa de Inazares i que en realitat aquesta baixava anava cap a Los odres, petita població més al sud, hi hagués pogut arribar, però el dia és curt i no volia caminar a les fosques, per tant, he acurçat pel mig, sense traça cap el Collado del Pino Gordo, que em quedava a ma esquerra i que limitava entre altres el Pico de los Odres, el tercer en alçada de la zona.

Sense perdre massa alçada, ja que anava molt cansat de tants de dies seguits caminant, he arribat una mica més a baix del coll, per a on passa un sender que ve de Los Odres, poble, quan he passat el coll, el sender es converteix en pista, aquesta passa per unes finques, entre elles la Maybri, una espècie de castellet, que sembla s’utilitza per a realitzar esdeveniments de luxe. Ja fosquejant vaig arribar a Inazares.

En definitiva, ruta circular de 20 quilometres, amb un desnivell de 1050 metres, realitzada en 6 hores i 45 minuts, comptant aturades.