divendres, 1 de desembre del 2023

CERRADA DE LÉZAR

Segona ruta del dia, ja que he acabat prest i aquesta ruta és molt curta he anat a realitzar-la, entrant al Parc natural de la Sierra de  Castril, s'hi arriba des de la carretera de Fátima a Castril, en un desviament a ma dreta.
Per arribar al lloc de sortida en fan devers  quilometres, primer per asfalt i en arribar a un pont que creua el riu per camí de terra. Hi ha un caretell indicador cap a la Cerrada de Lézar a ma esquerra.
Des d'aquest lloc, surt una pista ample, arribam a un creuament, que no està senyalitzat, jo he seguit per l'esquerra, però la Cerrada és el de la dreta, he anat pujant, la Cerrada la veia i he pensat que anava bé, he baixat una mica i he creuat el riu Buitre, i m'he anat allunyant de la Cerrada, és que m'he adonat de l'errada, però he continuat, fins la Loma de Lézar.
Quan he arribat a aquest punt elevat, he tornat enrera, desfent les passes fins el desviament a la Cerrada.
És un camí ample, que va pujant i arriba ala Majada de Lézar, hi ha una casa esbucada i una altra més amunt a on hi viuen. Entre les dues cases he anat cap el riu, anava sec, m0he endinsat dins la Cerrada, que es denomina aquí, quan els rius i torrnts fan un pas estret entre les parets.
He caminat dins el riu, fins que he arribat aun bot infranquejable, es veu que és un lloc a on es fa barrenquisme, he baixat fins a l'apatcaent pel mateix camí de pujada.
En reum, ruta d'anada i tornada, amb error al creuament de 8 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 300 metres, realitzada en 2 hores i 40 minuts, aturant poc.