diumenge, 20 d’octubre del 2019

MARXA SENDERISTA ALS VOLTANTS DE SÓLLER

La Marxa Senderista a Sóller ha estat un esdeveniment organitzat per la Federació de Muntanya i Escalada de Balears, hi havia les modalitats de Nordic, Marxa Llarga i Infantil, crec que a la de Infantil no s’hi va a puntar ningú, ala de Nordic més de seixanta persones i 54 a les de la Marxa Llarga, segons la organització sortiren 38 i acabaren totes.
La sortida estava prevista a les 08:30 de la Platja des Repic del port de Sóller, encara que es va endarrerir uns 20 minuts. El recorregut, dissenyat per anar donant la volta a Sóller per diversos camins entrellaçats, va sortir cap a l’esquerra, essent el primer punt de referència Fornalutx, aon hem arribats per camins que i senders que desconeixia, alguns d’ells recentment senyalitzats.
A Fornalutx, el grupet que formàvem els de Peus de Pork, hem  aprofitat per berenar i fer un cafetó, noltros ens hem pres la ruta com el que pretenia ser una ruta no competitiva, anant al que podríem considerar un ritme normal i de tant en tant ens reagrupàvem si qualcú es quedava enrere.
Des de Fornalutx, hem anat a cercar el camí dels Creuers, que si es segueix puja fins el Portell de Sa costa, però al sortir al camí asfaltat que va a Biniaraix, l’hem deixat per a anar a aquest poblet, de Biniaraix cap a Binibassi, i de Binibassi cap a Sóller, pujant fins el cementiri, per anar pel camí de les Tres Creus, a on  efectivament hi ha una gran paret seca amb tres creus en un gran mirador.
Al costat hem trobat altres muntanyencs que dinaven però nosaltres hem continuat, per baixar fins la carretera i anar a cercar el camí de Castelló, quan hem estat més o manco a la zona més alta, que ja planeja, hem cercat un raconet, per dinar.
Quan acabàvem de dinar han passat ses integrants del Movement Quality Center, de Porto Colom, i pràcticament hem fet plegats el tram que faltava fins l’arribada.
Hem fet tot el camí de Castelló, passant per l’ermita, per una mica després deixar-lo i baixar cap el Port de Sóller, deixant el camí que va al Refugi de Muleta a l’esquerra.
Hem finalitzat el recorregut en 8 hores aproximadament, comptant les aturades i reagrupaments, de una distància de 27 quilometres i un desnivell acumulat de uns 1200 metres, el una ruta circular.
En arribar al Control, se’ns ha obsequiat amb fruites variades per part de la organització i els de Peus de Pork i el MQC, hem anat a fer el final feliç a una terrassa de primera línia del Port.