dissabte, 5 d’octubre del 2019

PUIG GROS DE TERNELLES

Avui , personalment he pogut fer una de les grans rutes clàssiques que me  faltaven per fer a Mallorca, una ruta ja descrita per en Benigno Palos i en Pastor a les Rutes Amagades de Mallorca, amés a més de una ruta espectacular i llarga,
Hem deixat el cotxo just davant el Camí públic dels Molins de Llinars, per pujar pel camí fins els citats Molins, actualment reconvertits en xalets de luxe per estrangers.
Quan hem arribat al darrer, hi ha una reixa que tanca el camí, per tant hem sortit del camí per l’esquerra, per pujar  al costat de les reixes que tanquen la propietat.
Hem arribat fins un camí ample i després ja tot d’una ens hem ficat dins un torrentó, ama esquerra, aquest en pujada ens ha duit a prop del Coll de Tirapau, al qual he assolit per l’esquerra.
Des del Coll ja hem vist el nostre proper objectiu, el Paraigo, una gran roca, que segons de on es miri, podria semblar que te forma d’aquest aparell, emperò s’ha de tenir molta imaginació, és possible que antuvi, la forma fos més pronunciada, però actualment el deteriorament ha fet que ja no es sembli a u  paraigua.
Aquí hem començat la ruta que ens duria fins el Puig Gros d’anada i tornada, després baixaríem per un altre lloc diferent. no hi veiem molt, la boira ens impedia veure la part de dalt i en conseqüència el Puig Gros, però les fites i la intuïció ens han fet anar pel bon camí.
En primera instància hem passat per un petit pla des d¡on si que ja podíem veure la cima, a la qual hem arribat en poc temps, a poc a poc s’anava anant la boira, hem ppogut veure unes boes vistes de tota la zona de Cornavaques, Serra de la Font, Castell del Rei, i per altra banda Puig de Gironella i Pa de Figa d’Ariant.
Hem decidit baixar al pla, per dinar una mica sense vent. Després ens hem dirigit cap el Paraigo, per agafar una baixada diferent ala pujada, cap el denominat Clot de l’Infern, en la baixada hem visitat la Font de ses Creus, actualment seca.
Des del Paraigo hem cercat la baixada pel Clot de l’Infern, amb un antic camí ancestral, actualment completament perdut i envaït pel carritx. Ja veiem a la baixada la nostra meta, que era arribar al camí que va nins Ariant, hem creuat el torrent, podent veure la Coca dels Coloms, i en un darrer tram molt complicat fins que hem arribat al camí, asfaltat.
Ens hem trobat amb una culebra, esclafada per un cotxo, segurament d’aquets que són els protectors de la natura, quina paradoxa!!
Finalment hem sortit a la carretera i hem fet el tram fins el cotxo pel GR.
En total hem estat set hores i mitja, fent un desnivell de uns 850 metres en ruta semicircular.
Assistents: Manolo i Tomàs.