divendres, 11 d’octubre del 2019

PUNTA CUSTODIA-FAJA DE PELAY-SENDA DE LOS CAZADORES

El darrer dia per Goriz tenia diverses opcions pensades, la fama de ruta molt perillosa de la Faja Pelay i la Senda de los Cazadores ,  m’aturava una mica, sobre tot per la presumpta dificultat de la baixada, per tant he començat el dia amb una pujada no massa complicada, ja que després em restava la baixada a Torla, per la via normal o per la via de la Faja de Pelay.
Per tant he sortit pel GR en direcció al Collado  Arrablo o Superior de Goriz, des del Collado in en pujada directa he arribat a Punta Custodia, una cima de 2519 mts. d’altitud, que ofereix unes excel·lents vistes, diferents a les que havia pogut veure els dies anteriors, al estar al costat oposat de les ascensions al Monte Perdido i Taillón.
Just davant i en direcció a la Collada Arrablo, el Pico Añisclo i davant el Morrón Arrablo o Torre de Goriz, la Punta de las Olas, el gran Circo de Soaso i la baixada cap a la vall de Pineta.
He estat una bona estona a la cima, ja que hi havia cobertura, he pogut enviar algunes fotos i parlar amb la família per telèfon, record que a Goriz no hi ha cobertura.
He efectuat la baixada a la Collada per la mateix via, així com la tornada pel GR a Goriz, aon he deixat la clau de la taquilla, per agafar tot el que tenia a ella i començar la baixada. He parlat amb una al·lota del refugi, que m’ha comentat que la via de la Faja Pelay, no era tan complicada com diuen alguns.
Per tant, a n’aquest moment he decidit baixar per la ruta alternativa, he encertat. Enlloc de baixar per las Clavijas de Soaso, s’ha de seguir per no perdre alçada i enllaçar amb el sender de la Faja de Pelay.
És tracta de un sender que va enmig de la gran paret que tanca el Circo de Soaso, en alguns trams es passa molt a prop de l’abisme, però en cap cas hi ha perill imminent, simplement s’ha d’anar com sempre a alta muntanya amb els 5 sentits.
Al principi de la ruta, hi ha un avis que alerta de la perillositat de la ruta i que no es pot començar a fer-la a a partir de les 13:00. Jo he fet la Faja en dues hores justes, fins que he arribat al refugi i mirador de Calcilarruego.
El refugi és una simple cabanya oberta i el mirador ofereix una bona vista sobre el Circo de Soaso i la Pradera de Ordesa, a on es poden veure els vehicles aparcats.
Aquest és el punt a on acaba  el sender de la Faja de Pelay i comença la temuda Senda de los Cazadores, aquest sender baixa en picat, en alguns trams lla caiguda és brutal, encara que els arbres dissipen la sensació de perill.
La baixada exigeix molta cura, però la pujada ha de ser brutal, ja que el desnivell és de uns 600 metres en poc espai.
Finalment he arribat a la Pradera de Ordesa, tancat aquest cicle de 4 dies per la zona de Goriz. Avui la ruta ha estat d’anada i tornada del refugi a Punta Custodia, i després lineal fins la Pradera, fent un desnivell acumulat de 500 metres de pujada i 1400 de baixada, amb una durada de 7 hores i 40 minuts comptant aturades.

PUNTA CUSTODIA

MORRÓN DE ARRABLO

VISTES DES DE PUNTA CUSTODIA

BAIXADA A LA COLLATA ARRABLO

CIRCO DE SOASO (A L'ESQUERRA FAJA PELAY)