dijous, 9 de gener del 2020

PUIG DE CAN MASSOT-LA MALÉ

Després de uns mesos de no anar per Mortitx, avui hi he tornat, a fer un tram que abans no havia fet.
He deixat el cotxo a l’entrada de la finca, per anar cap a ses cases i deixar-les  ma esquerra, no he seguit el camí que passa per davant ses bodegues i he agafat el de la dreta, tancat amb una barrera i botador de fusta.
Després torna venir una barrera i just darrera hi ha un altre botador, després he seguit per la dreta, diversos creuaments i sempre per la dreta, en arribar a una altra barrera tancada amb pany, he anat a cercar un lloc per botar la paret i he seguit una bona estona a prop de la paret seca per l’esquerra, ara ja en pujada.
Tot d’una que surts dels vials, et trobes amb el típic terreny de Mortitx, pedres, roques, càrritx i poca traça, s’ha d’anar per a on hom pot, cercant la millor progressió, avui més alerta que altres vegades, ja que una bona part de les roques estàvem mullades, augmentant la perillositat, i una caiguda sempre és fotuda a n’aquestes contrades per les formacions rocoses punxegudes.
He arribat a dalt, passant pel costat de un gran conjunt de roques, he passat per davall una balma i ara ja a la vista la part de dalt, he seguit fins el puig de Can Massot, superant algunes grans roques i desnivells.
Des del puig es pot veure perfectament tota la zona de la Vall d’Ariant, així com s’Esbaldregat, Gironella i Pa de Figa d’Ariant. He baixat a una plana que hi ha a prop del Coll d’Ariant i des d’aquesta per la seva esquerra he anat a cercar la baixada a La Malé.
Aqu8esta part, també molt complicada, m’he escorat una mica a l’esquerra i he tengut que tornar una mica enrere, per anar a cercar un collet que afavoreix la baixada.
He sortit just davant la gran roca que té un aljub a dins per recollir aigua, a pocs metres del Pou de La Malé. He caminat una estona per la part més amable de tota la ruta i he aprofitat per dinar davant la fita que dóna inici al Pas del Garrover.
Ara si que el recorregut està bastant fitat, però no he tornat veure el famós garrover que dóna nom al pas, i mira que ja hi he passat quatre o cinc vegades, si que he vist un petit tram de camí que es conserva.
Ara ja només em restava anar cap a Mortitx altre vegada i de nou el terreny aspre i complicat, per anar fins el pla de La Coma a un 500 metres de ses cases a on he arribat després de 6 hores i 20 minuts de començar comptant les aturades, tancant una ruta circular amb un desnivell acumulat de uns 500 metres.
Mètode MIDE: 3453. Per tant la consideram DIFÍCIL +2.