dijous, 2 de gener del 2020

PUIG MASSANELLA PER LA CORNISA NORD-PUIG DE SES BASSETES

Per a començar l’any hem pensat que el millor, era sortir d’excursió. Avui, amb el Grup Verderol-Extrem i encara que hem fet cimes clàssiques hem pujat i baixat per llocs inèdits per a nosaltres.
Hem deixat els vehicles a l’aparcament habilitat a prop de la Font del Noguer, per agafar el camí de Sa Canaleta que transvasa l’aigua de un embassament a l’altre. Camí recorregut moltes vegades, deixam la pujada al Puig de Tossals i seguim fins el creuament que puja al Coll del Prat o segueix al Refugi.
Hem girat cap el Coll del Prat, sensacional camí en pujada dels més guapos que hi ha a Mallorca dels coberts per alzinars, hem passat per la Font del Prat just al principi, la deixam a la nostra esquerra i al cap de una estona passam per la Font de Les Tosses d’en Gallina, que deixam a la nostra dreta.
Contínuam la pujada fins el Coll del Prat, aquí hem fet un cafè i berenat una mica, per preparar-nos per fer la pujada, per la Cornisa Nord al Massanella. Hem caminat al costat de la paret seca, per la esquerra i en poc temps ja ens hem situat a baix de les grans parets del Massanella, en Manolo, que duia estudiada la pujada, ha passat davant i hem anat fent les successives grimpades i cornises, per finalment sortir molt a prop de la cima Nord del Massanella.
Com que encara era prest, hem decidit seguir i dinar més tard. Hem anat en direcció al Puig de Ses Bassetes, baixant per la cara oest en un sender de forta pendent, però gens exposat, fins que hem arribat al Coll de s’Argentó.
Des del coll, ara jo només era pujar una mica i situar-nos en la cima de Ses Bassetes, a on hem decidit dinar.
Avui delicatessen de primera, cuixot reserva Mercadona, formatge curat, sobrassada coenta, fuet Terradellas, quelytas i quelys integrals, polvorons, figues seques i fruits secs, tot regat amb un Valdeflor de Campo de Borja negre i per acabar cafè  de Colombia rebentat amb aiguardent casolà il·legal.
La nostra gran sorpresa del dia, ha estat que novament hem pogut veure l’espectre de Brocken, pels que no l’han vist mai, és la projecció de la nostra ombra en un petit cercle multicolor que es forma en els núvols, jo ja és la tercera vegada que tenc la oportunitat de veure aquest fenomen.
Hem decidit baixar per un lloc inèdit, no senyalitzat, i ens ha anat molt bé. Hem baixat en línia recta per la cresta de Ses Bassetes, la baixada normal es fa anant cap a l’esquerra i se surt just al costat dels Arcs, nosaltres l’hem baixada en una forta pendent per la dreta, després de passar per una antiga paret seca, com que no hem vist cap fita ni en teníem referències hem batiat el lloc com a Pas d’en Brocken.
Hem sortit una mica abans de la Font del Prat, una de les fonts amb l’aigua més pura i cristal·lina de la Serra.
Aquí he tancat el cercle, i hem tornat pel mateix camí que ja havíem fet el dematí, arribant en fosca negra a la Font del Noguer.
Per tant, ruta de uns 15 quilometres, realitzada en 9 hores comptant les aturades, semicircular i amb un desnivell acumulat de uns 700 metres.
Assistents: Pedro, Manolo i Tomàs.
Mètode MIDE: 4554. Per tant la consideram MOLT DIFÍCIL +2

INICI PAS DEN BROCKEN

MIRANT EL NIVELL DE L'AIGUA

FONT DEL PRAT O MASSANELLA

Para empezar el año hemos pensado que lo mejor era salir de excursión. Hoy, con el Grupo Verderol-Extrem y aunque hemos realizado cimas clásicas hemos subido y bajado por lugares inéditos para nosotros.
Hemos dejado los vehículos en el aparcamiento habilitado cerca de la Font del Noguer, para tomar el camino de Sa Canaleta que trasvasa el agua de un embalse al otro. Camino recorrido muchas veces, dejamos la subida al Puig de Tossals y seguimos hasta el cruce que sube al Coll del Prat o sigue al Refugio.
Hemos girado hacia el Coll del Prat, sensacional camino en subida de los más guapos que hay en Mallorca de los cubiertos por encinares, hemos pasado por la Font del Prat justo al principio, la dejamos a nuestra izquierda y al cabo de un rato pasamos por la Fuente de Les Tosses d'en Gallina, que dejamos a nuestra derecha.
Continuamos la subida hasta el Coll del Prat, aquí hemos hecho un café y merienda un poco, para prepararnos para hacer la subida, por la Cornisa Nord al Massanella. Hemos caminado junto a la pared seca, por la izquierda y en poco tiempo ya nos hemos situado abajo de las grandes paredes del Massanella, Manolo, que llevaba estudiada la subida, ha pasado delante y hemos ido haciendo las sucesivas trepadas y cornisas , para finalmente salir muy cerca de la cima Norte del Massanella.
Como todavía estaba presto, hemos decidido seguir y comer más tarde. Hemos ido en dirección al Puig de Ses Bassetes, bajando por la cara oeste en un sendero de fuerte pendiente, pero nada expuesto, hasta que hemos llegado al Coll de s'Argentó.
Desde el collado, ahora yo sólo era subir un poco y situarnos en la cima de Ses Bassetes, donde hemos decidido almorzar.
Hoy delicatessen de primera, jamón reserva Mercadona, queso curado, sobrasada coenta, látigo Terradellas, quelytas y quelys integrales, polvorones, higos secos y frutos secos, todo regado con un Valdeflor de Campo de Borja negro y para terminar café de Colombia reventado con aguardiente casero ilegal.
Nuestra gran sorpresa del día, ha sido que nuevamente hemos podido ver el espectro de Brocken, para los que nunca lo han visto, es la proyección de nuestra sombra en un pequeño círculo multicolor que se forma en las nubes, yo ya es la tercera vez que tengo la oportunidad de ver ese fenómeno.
Hemos decidido bajar por un sitio inédito, no señalizado, y nos ha ido muy bien. Hemos bajado en línea recta por la cresta de Ses Bassetes, la bajada normal se hace yendo hacia la izquierda y se sale justo al lado de los Arcos, nosotros la hemos bajado en una fuerte pendiente por la derecha, después de pasar por una antigua pared seca, como no hemos visto ningún hito ni teníamos referencias hemos batido el lugar como Pas d'en Brocken.
Hemos salido un poco antes de la Font del Prat, una de las fuentes con el agua más pura y cristalina de la Serra.
Aquí he cerrado el círculo, y hemos vuelto por el mismo camino que ya habíamos hecho la mañana, llegando en oscura negra a la Font del Noguer.
Por tanto, ruta de unos 15 kilómetros, realizada en 9 horas contando los paros, semicircular y con un desnivel acumulado de unos 700 metros.
Asistentes: Pedro, Manolo y Tomàs.