dimecres, 22 de gener del 2020

RAMASTUE-VILANOVA-CHIA-EL RUN-CASTEJÓN

PEUS DE PORK

Com diu una vella dita mallorquina: “ qui pets envia, merda espera”. Per tant avui hem sortit amb ses feines fetes de ca nostra i de fet hem sortit de ca nostra per fer la ruta.
Com he comentat, avui hem sortit de Ramastué, i des del poble anar fins el poble de Sos, el vespre havia fet una nevada, per tant hem caminat una bona estona damunt la neu, a mesura que hem anat baixant la neu ha anat desapareixent.
Des de Sos, hem agafat el PR-HU-85, que ens ha adreçat fins el poble de Sesué, hem travessat una vegada passat el poble la carretera, per pujar a Vilanova, a on una estona hem caminat pel sender de Fuen roya, que enllaça amb el PR-Hu-50 que va cap a Chia,  a on hem arribat després de  creuar per la via real que puja al coll de Sahún.
A Chia hem aprofitat per dinar asseguts a la pista del poble, tapada per una bona cobertura, ja que feia una hora que havia començat a ploure, després hem anat al bar del poble a on hem beguts tres rebentats de Soberano ( Es cosa de hombres).
La pluja era forta, però estàvem a meitat de ruta i hem continuat, anant a cercar el PR-HU-51 que surt de darrera el poble i va en direcció  a Seira, el nostre destí però el poble de El Run, per tant hem agafat un sender de baixada espectacular.
Una vegada en el poble hem creuat el riu Esera, per anar cap a Castejón de Sos, la pluja continuava pegant fort, i encara que dúiem bons equips ja començàvem a anar banyats.
Des del poble, hem agafat el PR-HU-88, per pujar a Sos i definitivament tornar al lloc de inici, el poble de Ramastué, aquesta pujada final es fa per un sender ancestral, preciós, ha començat a nevar, el cel s’ha tancat, gris i humit, un autèntic espectacle amb una pujada de 500 metres de desnivell.
A mitja pujada, un dels integrants dels grup, que havia sortit amb les feines fetes, ha tengut que  aturar-se i s’ha gelat el cul, són coses de la muntanya.
En arribar a Sos, començava a fosquejar, encara ens restava un tram final, en pujada, però ara per un camí més ample, la neu ens dificultava progressar, finalment hem arribat a Ramastué, ben banyats i cansats, un bon sopar ens esperava de la ma del xef Pedro Garí, el menú ha estat calamar amb ceba amb fruits de la mar, patelets de Il Forno i Gin lemon natural de llimones de Barbastro.
En definitiva, ruta circular de 22 quilometres, amb un desnivell acumulat de 950 metres, realitzada en 7 hores i 45 minuts. Avui per les condicions meteorològiques no s’ha pogut captar les imatges de forma decent, demanam disculpes.
Assistents: Pedro, Manolo i Tomàs.