divendres, 31 de gener del 2020

FONDAL DE SES BASSES

Per acabar el mes de gener El Fondal de Ses Basses hem anat a fer. Hem deixat el cotxo al Coll de Sa Gramola, per agafar el camí del GR fins a sa caseta que hi ha a prop del Puig de Ses Basses.
Aquesta primera part transcorre per un camí ample, molt transitat, en canvi en arribar a la caseta, i agafar el sender que surt per la dreta tot canvia.
La primera part del sender, és un caminoiet fàcil, en arribar al final, ja es veu la gran depressió que s'ha de baixar, com a referència tenim a ma dreta  un "frare" una roca en forma de caputxí o pardal.
Anam baixant per a on podem, la baixada és forta, sense contemplacions, càrritx, roques, alguna fita, però el camí és bastant clar, anar baixant esquivant  els bots enmig de les inmenses parets que ens envolten.
En arribar a dos terços de la baixada, trobam vestigis de un antic camí empedrat, segurament enllestit per contrabandistes o servidors de la seguretat nacional.
Arribam fins a la mar, i aprofitam per barenar una mica.
A la volta ens hem separat, en Manolo ha anat seguint les restes del vell camí i jo pel mig, canviant una mica el camí d'anada i trobant una sortida al camí de dalt molt més comode.
Ens hem retrobat a la caseta de dalt, per tornar pel GR fins el coll de Sa Gramola.
En definitiva, ruta de 10 quilometres, d'anada i tornada, amb un desnivell acumulat de uns 500 metres, realitzada en 4 hores i mitja amb aturades.
Assistents: Manolo i Tomàs.