diumenge, 3 de maig del 2020

CAMÍ VELL ALGAIDA A SANT JORDI

Nova ruta per terres del terme Municipal d’Algaida. Sortint del camí de Cas Brau, i anant en direcció al poble , surt a ma dreta el Camí de Muntanya, que enllaça amb el camí de Miquel  Joan i arriba fins a LLucmajor.
Abans d’arribar al creuament citat surt a ma dreta el camí de Punxuat, antiquíssima possessió a on es situen els primers habitants d’Algaida, hi ha unes tombes que daten del neolític just al costat de ses cases.
Trobam una capelleta, que sembla formava part de un complex de monjos devers els segles XIII-XIV, seguim pel camí de Punxuat  fins que arribam a una zona amb algunes cases que fa un gran quadrat de camins, però hem de continuar la marxa direcció Sant Jordi.
A ma esquerra hi ha el desviament que ens durà cap allà, actualment marcat amb senyals de ruta cicloturística, curiosament fa uns anys un individu propietari de una finca adjacent va tancar un bon tram d’aquest camí amb tones de roques, fou denunciat per la meva part a la Plataforma camins Oberts, i es veu que amb altres denuncies , l’obligaren a restablir la normalitat. S’han de tenir un collons fins els genolls per tancar un camí ancestral d’aquesta forma tan bàrbara.
En haver passat aquest tram comentat, enllaçam amb un altre camí que ve de LLucmajor de una banda i va cap a sant Jordi a la dreta, l’he agafat fins Son Binissalom, que ja és Palma, per tant he donat mitja volta, fa uns anys vaig fer la volta completa, però avui no hi havia temps.
He desfet el camí, fins el creuament citat abans, per ara tornar pel Camí de Son Mendivil, que arriba fins LLucmajor, però per tornar cap a Algaida he agafat al cap de una estona de caminar pel camí de Son Mendivil, el camí de Ses Covetes que m’ha tornat dur cap el camí de Muntanya, tancant així el cercle.
En definitiva, ruta quasi circular, de 12 quilometres de distancia, amb poc desnivell, algunes pujades i baixades suaus, realitzada en 3 hores i 20 minuts sense aturades.
Mètode MIDE: 1113. Per tant la consideram FÀCIL +2

PASSANT A PROP DE GALDENT

TAPÍS GROC

FLORETES

1. Hola sería posible acceder al track?

2. Tomàs Bosch Martorell5 de maig del 2020, a les 11:19

Hola, me sabe mal, pero no registro las rutas. es que no uso medios técnicos, solo voy con mapa o indicaciones de otros senderistas. Un saludo !!