dimarts, 19 de maig del 2020

SA RATETA-PUIG DE SA COVA DES CARBONERS

La ruta d’avui no l’havia feta tal com l’he configurada, ja que si que he pujat moltes vegades a sa Rateta i alguna al Puig de sa Cova dels carboners, però de forma molt diferent.
He deixat el vehicle a l’aparcament de Son Ordines, el que està habilitat per anar al Refugi de Tossals, i he caminat fins el creuament que puja per la dreta al Refugi i per l’esquerra va cap a Alaró.
Tot d’una en haver passat el pont del camí de l’esquerra a Alaró, s’ha de deixar el GR i agafar el camí de la dreta, fins que en algunes llaçades arribam al primer túnel. Abans hi ha una drecera, però es perd dins un terreny ple de malesa.
En arribar a la boca del primer túnel, hi ha dues opcions, anar dins els túnels o anar al costat de l’abisme, per sa canaleta de Solleric, jo avui he escollit aquesta opció.
El camí va pujant, es passa pels túnels o per sa canaleta i arribam a una formigonera rovellada i molt antiga, ara en forta pujada assolim el punt més alt a on trobam alguns tubs de recanvi, aquí precisament giram a l’esquerra, està fitat.
Al cap de una estona i ja a prop del Coll del Bosc enllaçam amb un vell camí empedrat que practicament ens durà al cim, passant per la Caseta de Neu i l’avenc. En primera instancia vaig al cim sud i després al cim nord.
Com que feia un fort vent he baixat a sa Caseta de neu per dinar, a on he estat molt bé, ha començat a passar s’alicotero, supòs que devien cercar proscrits, però avui en tota la travessa no he trobat a ningú.
Després de dinar he desfet les passes fins el coll des Bosc, ara enlloc de baixar cap el lloc d’anada he anat en línia recta a cercar el segon cim del dia, el de Sa Cova dels Carboners, direcció sud. He passat per tres camins, es veu que es zona de casetes de caçadors.
Des del cim, que es guanya amb una grimpada, he cercat el sender de baixada, en principi he anat tipus salvatge i després ja he trobat unes fites que passant per un sender de carboners molt desdibuixat, m’han deixat damunt sa canaleta, molt a prop del primer túnel.
Ara ja només es tractava de fer el mateix camí del demeti, per arribar a l’aparcament de Son Ordines.
Per tant, ruta semicircular de 16 quilometres de distancia, amb un desnivell acumulat de 1000 metres, realitzada en sis hores  i 45 minuts comptant aturades.