dijous, 7 de maig del 2020

PUIG DE SES BRUIXES-SERRA DE GALDENT

Desprès de tres rutes per camins amples i no massa empinats, avui ja he fet una mica de pujada en aquest post-confinament. Segueix dins el terme municipal d’Algaida i en l’horari establert per fer practica esportiva.
Des del camí de Cas Brau, i agafant el camí de Muntanya, he arribat al creuament amb el camí de Miquel Joan, que ve del centre d’Algaida i arriba a Llucmajor. He seguit recte pel camí de Muntanya, encara que a partir d’aquí ja no te nom.
He caminat quasi en fosca, fins que he arribat a ses Vinyes de Can Majoral, agafant un nou camí que va a la finca de l’Heretat, he passat per davant i he seguit fins la finca del racó de l’Heretat, a on el camí fa un gir de 90º.
Ara s’ha de seguir aquest camí una bona estona, passant per unes casetes i arribant a un safareig enorme, que ens serveix de referència per començar la pujada. El safareig a ma esquerra el sender a ma dreta.
Ara es tracta de seguir el sender, hi ha algunes marques blaves, però no te gaire complicació, en arribar a dalt hem d’anar cap a l’esquerra per arribar ala punta de Ses Bruixes. Des del cim, tornam enrere al mateix punt que haviem estat per ara seguir cap a la dreta i seguir el senderó.
Pujam una mica per arribar al puig d’en Claret, el que està enmig de Ses Bruixes i Galdent, aquest no disposa de les bones vistes dels extrems ja que hi ha pinar bastant alt.
Hem de seguir el sender, però al tanto, en surt un a la dreta que ja baixa, per tant hem d'agafar el de l’esquerra i seguir fins una encletxa denominada “Sa Potada des Gegant”, a on hi ha un betlemet dins un forat.
Passam enmig de Sa Potada i seguim ara ja fins a dalt del Puig de Galdent, que tanmateix és de una alçada discreta, ofereix unes vistes de una bona part de Mallorca i Cabrera.
Des de dalt hem de baixar cap a Algaida, el primer tram molt empinat i després per un sender estret però molt guapo. Finalment arribam al mateix camí que havíem anat a primera hora sortint a prop del racó de l’Heretat.
Ja em tancat el cercle, ara es tracta de tornar pel mateix camí.
En resum, ruta de uns 11 quilometres amb un desnivell acumulat de 300 metres, realitzada en tres hores i 20 minuts pràcticament sense aturar.