dimarts, 12 de maig del 2020

PUIG DE SON REUS-PAS DE SA GENETA-PUIG DE RANDA

Nova ruta pel Municipi d’Algaida, a n’aquesta ocasió assolint el punt més alt del Municipi.
La sortida des del poble de Randa, es passa pels rentadors i la font i s’agafa la carretera que puja al Santuari de Cura, però tot d’una sortint del poble a ma dreta s’ha d’agafar el desviament. En acabar la zona asfaltada trobam una barrera i ara ja caminam per terra en principi un camí ample i a poc a poc es va estrenyent, fins que arribam a una bifurcació, nosaltres anam cap a l’esquerra, per un sender estret.
Arribam a una petita rampa natural que hem de superar amb una grimpada, el sender ben marcat ara és bastant estret i va guanyant alçada fins que arribam a la zona alta, molt ample i caminam un bona estona per aquesta espècie d’altipla. Ja podem veure unes grans vistes sobre la zona Sud de Mallorca, encara que avui no es veu Cabrera per la lleugera calima.
Arribam a unes construccions de pedres, sembla hi havia una antiga cantera, i poc després iniciam el descens que ens deixa a l’entrada del santuari de Gràcia, actualment tancat per perill de despreniments.
Des de la carretera i en pujada, sortim per la dreta per anar al costat de una paret seca que ens duu al segon Santuari, el de sant Honorat. Aquest obert, he entrat a la capella i hi havia una botella de gel, m’he posat una mica a les mans i ha estat sabó, quina pardalada.
Aquí hi ha dues possibilitats, agafar un camí en pujada, però actualment està tancat amb una barrera molt alta, per tant he anat cap a la carretera per caminar una mica en ella i al primer revolt a l’esquerra agafar un sender marcat amb fita.
El sender pràcticament et deixa a la sortida de un altre sender a l’altre costat de la carretera, direcció Cura, per auqets sender segurament s’arriba  a unes antenes a on hi ha un mirador natural, però jo he anat per damunt els penya-segats fins que he trobat ses fites que em duien al sender que duu al Pas de sa Geneta.
El recorregut és una mica perillós, ja que a un costat tens caiguda i a l’altre unes grans covasses de marès que poden patir despreniments, millor fer aquest pas amb casc.
He nat caminant per aquet sender, he passat pel pas de Sa Genata, vull enviar ànims a na Cati “ Sa Geneta”, companya de moltes rutes que s’està recuperant de una greu lesió, i que esperem aviat pugui tornar a la muntanya.
En acabar la zona conflictiva, agafam un senderó que ens deixa pràcticament davant ses barreres de ses antenes. Ge ant fins el santuari, però actualment roman tancat, per tant, he tornat enrere i pràcticament a 20 metros d’on havia sortit abans surt una altre senderó que es va situant en direcció Nord, davall ses antenes i el Santuari de Cura.
Ja fa nays vaig descobrir a n’aquest senderó unes grutes excavades per humans, que crec foren excavades durant la Guerra Civil, disposen de tres entrades i sis dependències interiors. He entrat per una banda i he sortit per l’altre, per anar, ara ja cap a Randa, i tancar el cercle d’avui.
Per tant, ruta circular de uns 10 quilometres, efectuada en 3 hores i quinze minuts i un desnivell acumulat de 350 metres.