diumenge, 17 de maig del 2020

PUIG DE CAN LLENDERINA-CASTELL ALARÓ-COVA DE SANT ANTONI

Avui he deixat el cotxo a Alaró poble, per anar fins el barri Los Damunt, des d¡on surt el camí a Orient.
Un cop passat Sa Font de Ses Aritges, que abasteix d’aigua al Municipi, s’agafa el camí a la dreta de la Font, i en pujada va guanyant alçada ràpidament, queden alguns trams empedrats de l’antic camí original.
Ja bastant amunt, hem de sortir del camí ample, per l’esquerra, en tot cas està senyalitzat  cap a Orient. Passam pel pas de s’Escaleta, molt ben arreglat amb escaletes de pedres, ara el terreny es torna més pla, encara que continuem pujant. Trobam dues estaques , ala segona, just davant hi ha una fita a la dreta, hem de sortir del camí i agafar el sender que ens puja al  puig de Can Llenderina.
Trobam una creu de ferro una mica abans d’assolir el cim, a ma esquerra en un penya-segat. En arribar a dalt excel·lents vistes sobre una bona part de Tramuntana. Un plàtan per reposar forces i continuem la mateixa direcció, però ara cap avall fins que arribam al Pla des Pouet, amb un panell informatiu i diversos indicadors de ruta.
Ara torna tocar a pujar cap el castell d’Alaró, a on hi ha una hostatgeria que roman oberta amb servei de bar, avui plena de gent que puja a prendre qualque cosa al bar, a berenar i a dinar, tot això està permès en temps de Fase 1 de la pandèmia.
Abans d’aturar-me a consumir, com es preceptiu, he arribat fins la Cova de Sant Antoni, situada al costat de un torreó de vigilància, situat damunt el buit i en runes.
L’antrada a la cova és molt petita i si ha d’entrar ben ajupit, es recorren uns metres i un altre forat ens duu a la cova, molt ample i alta, però s’ha d’anar molt alerta, ja que és en pendent i aquest va al buit, no es pot badar dins la cova. Hi ha un petit santuari, actualment sense imatge, i un aljub que recull l’aigua.
He sortit i he tornat pel mateix camí fins l’hostatgeria. M’he trobat una parella que ja havíem parlat abans que han passat el vespre a dalt i esperaven per dinar, jo he fuit una mica del jolgorio i he anat damunt unes roques a menjar unes figues seques.
Ara ja només em restava baixar fins Alaró, però pel camí que puja al restaurant Es Verger, fent algunes dreceres.
Per tant, ruta quasi circular de 15 quilometres de distancia, amb un desnivell acumulat de uns 750 metres, realitzada en 5 hores i 30 minuts comptant les aturades.