dimarts, 26 de maig del 2020

SES FIGUEROLES-PAS D'EN BISQUERRA-SA CAPELLA BLAVA

La ruta d’avui surt del llogaret de Binibona, la direcció és anar cap el nord, primer per una pista asfaltada fins que sortim en un lloc indicat  amb punts vermells per la dreta, passam el torrent, dues vegades i agafam el camí de la Coma Llarga. Arribam a un gir de 90 º a la dreta, ara hem de tenir atenció, ja que dependent de com volem fer la volta hem de continuar recte o tombar a l’esquerra en arribar a dues grans fites.
Com que avui la nostra intenció, és anar primer a Ses Figueroles, tombam cap a l’esquerra, el camí de tornada el farem pel que ara deixam.
Anam per un sender ben marcat en pujada, fins que passam un portell i després arribam aun gran arbre, ja podem veure entre els arbres Ses Figueroles, actualment en rehabilitació.
Hi ha un gir que hem de fer a la dreta després del gran arbre, però fem la visita a Ses Cases primer, després retrocedim i agafam el sender que va cap a Alcanella.
Ens topam amb filferros i anam al costat de una paret per la seva part dreta, deixam Alcanella a la nostra esquerra i més tard al poc Alcanelleta, tot d’una que hem passat Alcanelleta que alguns de nosaltres visitam, hem d’anar pujant fins la base de la paret a la dreta en sentit de la marxa.
La pujada en forta pendent ens duu a una encletxa natural, que és el Pas d’en Bisquerra, pas molt interessant armat en la seva part més alta amb un cable de ferro que facilita l’ascens, encara que és molt bo de fer.
En arribar a dalt del pas, anam per damunt la carena de la dreta fins Sa Capella Blava, punt més alt de la Serra d’en Bisquerra, a on aprofitam per menjar una mica, beure un vinet, gentilesa de la Doctora Pedres i xocolata negre 72% gentilesa d’en Pere Flabioler, entre altres delicatessen.
A la baixada de Sa Capella Blava ens hem liat una mica, seguint unes fites que no ens duen pel bon camí, fins que hem rectificat i hem accedit al camí que baixa a La Coma Llarga, el camí encertat és seguir la perpendicular, fins que baixam a la coma, en cas contrai ens trobam amb parets inaccesibles.
Al cap de una bona estona caminant dins la Coma, hem arribat al punt que hores abans havíem estat, tancant així el cercle. Ara només ens restava fer el mateix camí de tornada de primera hora fins a Binibona.
En definitiva, ruta de una mica més de 15 quilometres, amb un desnivell acumulat de 600 metres, semicIrcular , realitzada en 7 hores i 45 minuts comptant aturades i errades.