dijous, 16 de juliol del 2020

PUIG DE SA CREU DE LLOSETA

Encara que la ruta d’avui ha transcorregut bàsicament pel municipi de Lloseta, també he trepitjat altres municipis confrontants. Havia llegit els problemes de pas per la zona, i que “in situ” he pogut comprovar. Després de venir del Pirineu, a on mai trob barreres ni filferros que impedeixen el pas, estic una mica preocupat, allà són capaços de conviure senderistes , propietaris, ramaders i aquí sembla impossible, i per cert.........els cartells de “caça major”, a que es refereixen?
He deixat el cotxe al costat de les dependencies d’Emaya en el camí que va al refugi de Tossals Verds, he caminat una estona, passant per davant de Can Filicumis, hotel rural, per aviat ficar-me dins el cau del torrent i passar a l’altre costat, cercava una gran roca amb una barrera al costat, actualment aquesta barrera està tancada, però es pot passar pel costat uns metres més amunt,  aquest camí s’ha de seguir, va guanyant alçada, fins que arriba una segona barrera, també tancada i que també es pot passar pels costat una mica més amunt, suposadament per controlar el ramat, però jo en tota la ruta no he vist cap animal.
Després he trobat una casa esbucada, a on hi ha la Font Nova, sembla que no hi ha aigua actualment. He seguit pel camí, fins que una mica més tard semblava acabar, però contínua en forma de sender, fins que trobam la tercera barrera del dia, aquesta més petita i també en possibilitats de passar pel costat dret.
He continuat el sender, ara bastant difuminat, fins que he agafat l’esquena del Puig de Sa Creu, que és el lloc més accessible per a poder pujar al cim. La part de dalt molt poblada de vegetació ofereix bones vistes de la zona Nord.
He aprofitat per a berenar una mica, i he decidit baixar per l’altre costat, fins que he trobat un senyor molt amable que m’ha dit que estava en propietat privada, i que per a on anava no arribaria enlloc !!, m’ha indicat el camí que baixava a Mancor, la meva intenció no era aquesta en principi, però,  he decidit deixar les propietats privades tranquil·les i baixar cap a Mancor, fer una volta més extensa.
En arribar a Mancor he agafat el camí de BIniatzent i Biniamar, per després seguir pel de Biniamar, al arribar a Biniamar, he anat fins el cementiri, ja havia passat per algunes canteres i he agafat un camí just a esquerra de les escales del cementiri, que després s’ha convertit en sender, estava anat per zones altes damunt les poblacions, podem gaudir de bones vistes.
Finalment aquest sender s’ha acabat i he tengut que seguir per una zona incòmode, aspre, amb molta vegetació, anava en la bona direcció, però de forma lenta pel tipus de terreny.
He passat per damunt Lloseta i al fons he vist una altra gran cantera, al poc ja he tornat a veure el Puig de s’Alcadena, cap allà anava jo. He realitzat la baixada  cap el camí dels Balladors, he trobat dos camins, però no els he seguit, passen per allà dalt, he trobat una torrentera molt bruta d’herba,  que m’ha facilitat la baixada.
Ara ja tenia el camí de Tossals ben a prop, però em restava la darrera atracció del dia, creuar el torrent de s'Estornell, havia plogut i estava ple de fang, a més a més la paret per pujar a l’altra costat plena de batzers d’espines. A la fí he trobat un lloc adequat i he pogut passar, no sense endur-me’n qualque esgarrinxada.
He sortit a pocs metres del lloc a on tenia el cotxe, donant per finalitzada aquesta ruta tan entretinguda.
Per tant, ruta circular de 17 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 700 metres, realitzada en sis hores i mitja comptant aturades.