dissabte, 27 de novembre del 2021

COVA DELS COLOMS-SALA HIPÒSTILA DEL GALLINER DE SA MADONA

Avui Dematí ham sortit amb el ràpid cap a Menorca, amb la intenció de passar sis dies a l’illa i dur a terme algunes rutes excursionistes.

Com que hem arribat una mica tard i hem anat a deixar els trastos a un xaletó que havíem llogat per passar aquesta estada a Cala’n Porter, hem decidit fer una ruta curta no massa lluny de la casa.

Hem anat amb el cotxo fins la població marítima de Sant Tomàs, des d’on hem sortit direcció oest, hem sortit a la platja de Binicodrell i al cap de una estoma hem passat per la platja de Binigaus, a on hem deixat la costa, seguint una estona el camí de Cavalls.

En arribar a un creuament, hem deixat el camí de Cavalls, per anar cap a la dreta a on una indicació ens marca un sender que arriba fins la fastuosa Cova dels Coloms, a on arribam després de pujar uns escalons habilitats.

La cova te una boca alta, però res a veure amb el que ens espera, una cavitat enorme, de uns dos-cents metres de llargària, a on hi podríem ubicar un edifici de un parell de pisos. La recorrem fins el final, a on la cavitat s’estreny.

Sortim de la cova i tornam pel mateix camí, per aturar-nos a una altra cova que ara en direcció de la marxa queda a la dreta, s’ha de caminar una estona per un sender i no està senyalitzada.

Aquesta és diferent, una cavitat molt petita, però a dins s’obren algunes sales amb unes bones columnes, i formes típiques de les pregoneses que la fan molt interessant.

Sortim de la cova i tornam al camí,  però al poc agafam un camí ample a l’esquerra que ens duu fins un camí que uneix Binigaus Nou amb Binigaus Vell,  el nostre objectiu és visitar la Sala Hipòstila del galliner de sa Madona, està tancat i a dins podem observar les columnes i alguns apuntalaments per a sostenir el sostre.

Seguim per un camí que trobam que ens deixa a prop del camí que havíem anat al començar la ruta i que ens duu fins la platja, passam novament per les platges de Binigaus i Binicodrell i arribam al cotxo.

Per tant, ruta d’anada i tornada amb alternatives de 9 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 170 metres, realitzada en 3 hores i 45 minuts comptant aturades.

Assistents: Miguel, Raül, Martí i Tomàs.