divendres, 5 de novembre del 2021

PUIG DE SANTA EUGÈNIA-PUIG DE SON SEGUÍ-COVA DE LOURDES

Ruta matinal pels voltants del poble de santa Eugènia, aprofitant que la pluja ens ha donat una treva; hem deixat el vehicle a la sortida del poble, a prop del Celler Taujana, des d’on hem començat a caminar.

Just davant el celler, unes escales de pedra ens duen fins un camí encimentat, l’agafam i començam a pujar, al cap de una estona e camí va a una casa i segueix un camí ample de terra i pedres que seguim fins que arribam a la primera fita del dia, el Puig de Santa Eugènia, a on hi ha un monument religiós, amb un sant amb el cap tallat i una creu que no és sencera.

De cara al monument agafam un sender que baixa per l’esquerra i al poc per un passet entre les roques accedim a la zona de baix, a on hi ha algunes cases, sortim a un camí ample amb algunes indicacions en senyals de fusta, més tard les seguiríem per anar fins a ses Olleries, però ara agafam un sender sense cap marca que puja direcció puig de Son Seguí.

El sender va pujant entre el pinar fins que arribam a un casetó de pedra, a on hi ha una taula i alguns bancs de pedra per fer una bona berenada, seguim i trobam un camí ample i una zona a on hi ha algunes cases.

Seguim aquest camí ample, fins que arribam a veure la torre de vigilància i de antenes que hi ha al puig de Son Seguí, també hi ha un cilindre geodèsic, curiosament col·locat damunt tres grans escalons de ciment, com si fos un monument.

Aprofitam l’aturada per beure una mica i menjar un poc de rem blanc, després tornam passes enrera fins que arribam al lloc a que abans he mencionat i està senyalitzat. Hem seguit la senyalització per tornar per les Olleries i passar per la Cova de Lourdes, però en arribar damunt ses Olleries hem trobat el pas barrat, ala zona a on hi ha les construccions de les aigües.

No entenem com està senyalitzat i després et trobes sense sortida, les barreres molt altes i amb puntes de ferro no permeten de cap manera botar-les, hem hagut de passar pels laterals de forma bastant incòmode, puta mania de no deixar passar als caminadors, estan ben bollats tot aquest personal, tenen mal pel cap i no són crosteres.

Hem passat per les Olleries i finalment hem pujat per una gran escalinata a la darrera fita del dia, la Cova de Lourdes, abans Cova dels Coloms, a on hi ha una estàtua de la Verge de Lourdes i també de na Bernardette, un espai molt acollidor amb una font d’aigua i tot molt ben arreglat. Finalment hem fet les darreres passes per arribar a Santa Eugènia, a on teníem el cotxo.

En definitiva, ruta semi circular de 8 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 250 metres, realitzada en poc més de tres hores comptant aturades.

Assistents: Magdalena i Tomàs.