dilluns, 29 de novembre del 2021

DE BINIMEL·LA A PLATJA DEL PILAR

Avui no les teníem a totes segures, ja que hem sortit el dematí amb un temps hivernal i fortes pluges, sense tenir clar si podíem dur a terme la ruta.

Hem deixat un vehicle a final de ruta i amb l’altre hem anat fins l’aparcament de la Platja de Binimel·la,  en arribar estava diluviant, hem estat un quart d’hora dins el cotxo i finalment ens hem decidit a sortir ben equipats.

En arribar a la segona cala, ha aturat de ploure i hem pogut fer quasi tota la ruta lliures de pluja. Després de pujar un turonet, hem pogut veure una de les platges més guapes de Menorca, Cala Pregonda, amb els seus esculls i puntes rocoses.

Després de passar Cala Pregonda i seguint en tot moment el camí abalisat de Cavalls, hem fet un seguit de cales, però en tot moment teníem que baixar i pujar per guanyar la zona, aquesta és una de les rutes més exigents del Camí de Cavalls per aquet motiu.

Hem passat per Cala Barril i Cala en Calderer, a on hem aprofitat per berenar en un casetó que hi ha situat damunt la platja, en aquest moment ha passat la única persona que hem trobat aquests dies fent el camí, n’Angélica, una austríaca que ha fugit del seu país pel nou confinament, ha caminat una estona amb nosaltres i després l’hem vista que acabava la seva etapa i anava a cercar un taxi, no se sap a on.

Entre altres platges hem passat per la de Cala Moragues i els Alocs, per arribar definitivament a la darrera per avui, la Platja del Pilar, que disposa de un accés amb unes escales de fusta.

Des de la platja, hem seguit una mica el camí abalisat, fins un creuament que a la dreta duu a l’aparcament de la platja, i que esta a més de dos quilometres, per tant encara no havíem acabat la ruta. Uns metres abans hem trobat un arbre centenari, catalogat de singular.

En definitiva, ruta lineal de 13 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 550 metres, realitzada en 5 hores i 15 minuts, comptant aturades.

Assistents: Miguel, Martí, Raül i Tomàs.