dimarts, 9 de novembre del 2021

SERRA D'AITANA

Primera ruta d’aquesta estada a Alacant i començam fort, assolint el cim més alt de la província d’Alacant, ens desplaçam fins el poble de Benifató, per pujar a l’àrea recreativa de la Font del Partegat, a on deixam el vehicle.

Des de la Font del Partegat, soretim pel PR a ma esquerra, senyalitzat en tot moment amb marques blanques i grogues, no hi ha pèrdua, fins que arribam a la Font de Forata, a on unes senyalitzacions ens indiquen les diferents opcions.

Nosaltres seguim cap el Passet de la Rabosa, per accedir a la part de dalt de la Serra, el pas sense ser difícil, en banyat com està avui requereix precaució, es passa per una encletxa i després pujant una mica més ja estam damunt la serra.

Deixam en un creuament el GR a ma esquerra i seguim pel PR, en el darrer tram coincidien, al poc de pujar ja podem veure les antenes de la zona militaritzada, inaccessible a les persones humanes no militars, amb doble barrera de ferro i filferros; encara que ens podem atracar molt a la bolla que marca el punt més alt de tota la serra i de la província d’Alacant amb 1558 msnm.

Aprofitam per a berenar una mica i iniciam la baixada cap a la Font Forata de forma directa, per una rosseguera amb forta pendent i una mica banyada, en arribar a la Font, tancam el cercle i acabam la ruta pel mateix camí que l’anada, en la baixada visitam unes roques que sembla foren utilitzades com a covetes i un pou de neu.

En arribar a la Font del Partagat, donam compte de una ensaïmada de cabell d’Àngel, gentilesa de U Torero, comprada a Caimari i exportada a la península per a degustació. Després anam fins el poble de Cocentaina a acabar de fer el final feliç.

En resum, ruta de 9 quilometres semi circular, desnivell positiu de 550 metres, realitzada en 4 hores i mitja, comptant aturades.

Assistents: Marga, Ashok, Miquel Àngel i Tomàs.