dimarts, 2 de novembre del 2021

TORRES DEL CAP VERMELL

Avui hem començat la temporada tardor-hivern amb el grup Caminant els dilluns per una zona que normalment visitam poc, però a on hi ha una bona ruta, entre sa Font de Sa Cala i Canyamel.

Hem deixat el vehicle al darrer carrer de Sa Font de sa Cala, a on hi ha un portell des d’on comença la ruta, abalisada amb estaques de fusta i en tot el seu recorregut marques de pintura blaves.

Al poc de començar ens trobam amb un forn de calç i una mica després amb una sitja, el camí al cap de una estona s’enfila i s’estreny. Anam pujant i caminam en Paral·lel a la mar que deixam a l’esquerra.

Li donam la volta a un turó i ja podem veure la urbanització de Canyamel als nostres peus, però seguim donant-li la volta fins que arribam auna antiga caseta de Carabiners, mig esbucada, des d’on anam per una plana de mala petja fins la Torre Vella, absolutament esbucada, només resta la seva base.

Aprofitam el lloc per a berenar una mica, avui Delicatessen de primera, espinagada, panellets, fruits secs i  rebentat de terry. Després de tan suculentes viandes, hem anat fins unes covasses que hi ha pel turó a on havíem fet la volta, per després pujar fins la Torre Nova, restaurada per l’ajuntament de Capdapera.

Des de la torre. Hem iniciat un descens fins la mar, per damut el turó, baixant per la única zona assequible, entre càrritx i roca i per una forta pendent,  a ma esquerra anàvem deixant el buit.

En arribar a baix, hem anat a cercar la Cova d’en Gostí Lladre, l’hem trobada, i hem entrat a la primera part de la cavitat, per baixar-hi es necessiten estris, cordes, cascs i altres, per tant no hem seguit, ja serà en una propera ocasió.

Hem pujat per un camí que surt de la torrentera a ma dreta en ordre de pujada que ens ha dut fins el camí que havìem passat abans, tancant així el cercle, i fent la resta del camí fins que hem arribat al cotxe amb moltes arboceres a ple rendiment.

Avui el final feliç ha estat al bar s'Almudaina d'Arta, a on sempre ens tracten molt bé i a bons preus, fan hamburgueses i pa amb oli's.

En resum, ruta semi circular de 8 quilometres de distància, amb un desnivell de 500 metres, realitzada en 4 hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Marga, Miquel Àngel i Tomàs.