dissabte, 13 de novembre del 2021

PIC MAIGMÓ-CANTAL DEL PIXADOR

Per a dur a terme la ruta d’avui ens dirigim fins la Serra del Maigmó, concretament a l’àrea recreativa coneguda com el Balcó d’Alacant, a on deixam el vehicle.

A cada costat de l’àrea recreativa tenim els dos objectius d’avui, començam pel més alt, el Pic Maigmó que dóna nom a la Serra i que no te cap problema en la orientació, ja que és una pujada molt curta, a la vegada que inclinada.

Avui el sender està sec, fet que facilita l’ascensió, en arribar a la zona de dalt, molt inclinada un cartell ens indica la perillositat, en banyat o amb neu segur que es complica molt la cosa, la part de dalt obliga a posar mans i fer algunes grimpades.  Un cop situats a dalt, hem de passar una petita bretxa per accedir al vèrtex geodèsic.

Estam una estona a dalt, ja que el dia és espectacular, podem veure les poblacions de la costa, Benidorm, Alacant i altres. La baixada la fem pel mateix camí i ens desviam una mica a l’esquerra en arribar a unes grans roques que fan de mirador de la zona oposada al mirador de baix.

Seguidament acabam la baixada fins el Balcó d’Alacant, a on aprofita per dinar. Tot seguit, pujam per la vessant oposada al Maigmó, també en forta pendent i que per un sender una mica difuminat ens duu fins un collet, passam pel lateral de les penyes i finalment arribam a un nou collet que ens duu en pocs metres al punt culminant del Cantal del Pixador, format per diferents blocs de grans roques, separats entre si.

Després d’estar una estona en el punt més alt i considerat un dels mils d’Alacant, baixam al collet, per pujar el blog que està més al sud, al que accedim amb una grimpada.

Baixam novament al collet, per anar a cercar un sender que hem vist a la pujada, i que ens queda a ma dreta, després del segon collet, aquest sender desemboca en una pista forestal que arriba fins el balcó d’Alacant, a on donam per finalitzada la ruta.

En definitiva, ruta amb dues alternatives partint de un punt entremig de 6,5 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 430 metres, realitzada en 3 hores i 45 minuts comptant aturades.

Assistents: Marga, Miquel Àngel i Tomàs.