diumenge, 14 de novembre del 2021

PENYA LA BLASCA

Avui darrera ruta d’aquesta estada per terres d’Alacant. Hem sortit del mateix Refugi Ull de Canals, a on en Juansa ens ha tracta de meravella i ens ha donat uns bons sopars.

Creuam la carretera per anar per pistes pecuniàries a enllaçar amb el PR-V-331 que dóna tota la volta a la Serra de la Fontanella, però no hem seguit el PR en la seva totalitat, ja que hem agafat un camí que travessa tota la Serra, direcció nord a sud,  per anar a cercar el punt més alt, la Penya la Blasca.

La referència és un tallafocs, que deixam a la nostra esquerra i anam donant la volta per entrar pel citat camí al centre de la serra, en lleugera pujada quasi tot el temps, arribam a un forn de calç, al poc la pujada s’empina de valent, a partir de un creuament, deixam el camí de l’esquerra per girar 90º a la dreta.

Aquest tram de forta pujada ens duu fins un collet, hem de deixar el camí i agafar un sender a l’esquerra que és el que puja fins la penya, el sender una mica banyat, i amb el típic fanguet de la zona llenega molt, per tant, pujam amb prudència, fins que arribam a una zona més planera a on ja podem veure el vèrtex geodèsic, la Penya la Blasca és un des cims de més de mil d’Alacant.

Aprofitam per a berenar una mica, en un estupend dia de sol, algunes criatures s’atraquen a nosaltres, una Mantis, una cigala i un llagost, na Marga, gran amant dels animalons juga una estona amb ells.

Baixam pel mateix sender fins el coll, però enlloc de tornar per a on veníem, seguim per l’altra banda, per així voltejar tota la serra, abans pujam la moleta  que està molt a prop del collet.

La primera part de la baixada, exacta com la pujada, molt inclinada per després girar 90 º novament i ja baixar per un camí més ampla, el PR, fins que arribam al mas d’en Perolit, ja en la zona baixa de la serra, per diferents vies, i seguint el PR, arribam al Molí de l’Ombria, una antiga fàbrica de paper i licors, que estava al costat del riu, està en runes, i al costat hi ha una zona d’acampada, la zona és molt agradable amb algunes petites cascades i bots d’aigua del riu Vinalopó.

En sortir de la zona del Molí i no quedar clar el camí a seguir , U Torero ens marca la direcció, discutim una estona sense arribar a les mans i finalment el seguim, fem una forta pujada per la denominada ruta dels Miradors, fins que trobam el punt a on el dematí havíem entrat dins la serra, tancant així el cercle.

La tornada enlloc de fer-la pel mateix camí la fem travessant finques, ja que tenim a la vista de lluny el Refugi i no volem fer més quilometres. Arribam al refugi, a on ens bevem unes cerveses i al cap de una estona un bon sopar d’acomiadament.

En definitiva, ruta circular de 18 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 650 metres, realitzada en 6 hores i 30 minuts comptant aturades.

Assistents: Marga, Miquel Àngel i Tomàs.