dilluns, 24 de gener del 2022

PEDRERES DE SA MOLA-EL CALVARI DE FELANITX

Nova ruta en dilluns de la mà del Grup caminant els Dilluns, que podríem denominar semi urbana i cultural en un traçat al voltant de la localitat de Felanitx i pel seu interior.

Hem deixat els vehicles al costat del poliesportiu, sortint de Felanitx direcció Campos, per començar caminant cap a Campos, i al poc girar a ma dreta per un camí sense asfaltar, al poc i a ma esquerra sortim d’aquest camí a ma esquerra i ja entram ben aviat a Ses Pedreres de la Mola.

S’han de seguir els senders, no hi ha cap senyalització, simplent seguir-los, entrar a Ses Pedreres i a vegades sortir o seguir, val la pena anar descobrint el màxim de racons que hom va trobant. La ruta no te cap complicació, però molt alerta amb les possibles caigudes a desnivell i en certs llocs dins les pedreres també és fàcil tenir qualque incident, no recoman anar amb nins sense dur-los de la mà.

Les pedreres tallades a ma, són caòtiques, no hi ha cap patró i han deixat unes formes cubiques , forats al sostre, forats a terra, entrades a les roques que formen un gran escultura.

Des de les pedres hem pujat al punt més alt de La Mola, des d’on tenim unes bones vistes de Felanitx, a baix hem pogut veure les antigues instal·lacions del Sindicat del Vi, i hi hem baixat, però tot està embarrat, amb prohibits a tot arreu, cosa que hem respectat, som persones civilitzades i educades que no botam barreres, si no és absolutament necessari.

Per les finestres hem pogut visionar part de l’interior d’aquest espai tan important de un passat que ja no tornarà, és impactant la sala a on es guardava el vi en grans recipients.

Des del Sindicat del Vi, hem creuat el poble per passar per davant l’escola i pujar cap el Calvari, situat en un turonet al costa oposat de La Mola, hem passat per una casa just al costat de l’ermita, que sembla abandonada i després hem arribat al petit temple, a on hem aprofitat per menjar una mica en la zona recreativa.

Després hem baixat a Felanitx, per un sender, que va en Paral·lel a l’escalinata i hem passat per una zona a on hi ha tres molins, per finalment anar a fer el final feliç a un bar de moda.

En definitiva, ruta circular de 8,5 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 250 metres, realitzada en 4 hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Marga, Cati, Miquel Ângel, Jordi i Tomàs.