dissabte, 29 de gener del 2022

MOLETA DE BINIFALDÓ

Fa uns anys en una pernoctació al Refugi de Binifaldó, tot el grup va pujar a fer Sa Moleta, jo no vaig poder m’havia fet una trencadura fibril·lar a l’espatlla fent coses rares dins un llit, per tant, avui ha estat el dia de fer la Moleta, ja que he vengut a passar tres dies a Son Amer i les dues rutes programades demà i demà passat són bastant dures.

Per tant, he sortit de Son Amer, seguint el GR fins el Mirador que hi ha a la part oest de Sa Moleta, des del Mirador, he agafat la directa cap el cim, no la deixaria fins arribar a dalt, encara que no hi ha traça definida, cap problema, ja que es va a prop del costat que te caiguda i aquesta és la millor referència.

Abans d’arribar a dalt hi ha un subcim, quan es puja aquest ja es veu l’antena i el panell solar que hi ha al cim, he estat una estona a dalt, el dia ha estat molt clar, però una mica gèlid, i amb el vent que feia el fred t’entra al cos.

La baixada l’he feta pel sentit oposat, ben aviat es veu el Refugi de Binifaldó i cap allà m’he dirigit, he obviat la baixada que hi ha cap a l’antiga embotelladora, que també es veu des de d’alt.

En arribar al refugi he baixat per la pista asfaltada fins a Menut, ha donat la pura casualitat que quan he travessat la carretera per anar cap a LLuc, ha passat el gros de la Challenge, als quals he pogut fotografiar.

He agafat un camí, ample que passa per derrera la Cova de la Cometa dels Morts i he seguit fins que he creuat el camí que va a l’àrea recreativa dels Pixarells, m’he pujat damunt una gran roca per veure el panorama, he tornat al camí i he anat a visitar el famós Camell, estructura càrstica en forma d’aquest animaló.

Abans d’anar al refugi, m’he aturat a visitar els cuiners de Lluc, amics de rutes que avui treballaven, he fet el darrer tram fins a Son Amer, a on avui pernoctaré.

En resum, ruta circular de 10,5 quilometres, amb un desnivell positiu de 350 metres, realitzada en poc més de 4 hores comptant aturades.