dimarts, 25 de gener del 2022

RUTLÓ DE MASSANELLA-PUIG DE SES BASSETES

La ruta d’avui ha començat a l’entrada de la Finca de Massanella per la part de Mancor, situada en el camí de Caimari a Mancor, deixam els vehicles en una carrer al costat de la finca, al lloc habilitat.

Fem el clàssic camí , recorregut tantes vegades i que passa per Can Bajoca, S’Estret, Es Corral Fals i arribam a Ses Cases des Bosc, hem vist un indicador de Refugi, per tant entenem que ja es lloguen.

Seguim des de la casa del Bosc, situada en la cruïlla de camins cap el Coll de sa Línea, per la Coma del Bosc, deixam a ma esquerra el camí que baixa de Sa Canaleta , a dalt majestuós es pot observar el Castellot des Rafal.

Caminam uns minuts, hem d’arribar a un desviament a l’esquerra a on trobam una fita davant un arbre, que vaig col·locar ja fa anys, i a dalt podem veure entre els arbres el Rutló.

La pujada és dura, molt inclinada i amb fullaca i terra que afavoreixen fàcilment una patinada, ens situam just davall de la base del rutló, impressiona la paret, el vorejam per la dreta, fins que arribam al pas d’accés, una grimpada de uns 15 metres d’alçada, amb bones preses.

Un cop a dalt, anam cap a l’esquerra, passam per unes roques, a on un ullastre facilita el pas i arribam a dalt del rutló, aprofitam el lloc per a berenar.

Continuam sense traça cap a l’oest, direcció la torrentera que baixa per la Coma Gran, en arribar-hi, trobam unes fites, segurament venen de pas de l’Alardenar, una altra opció per arribar a aquesta zona que passa per davall del rutló i que avui no hem agafat.

Travessam el torrent i posam la directa cap a Ses Bassetes, per terreny càrstic, molt inclinat, hem de posar les mans per progressar quasi tot el temps, deixam a la nostra dreta el Coll de s’Argentó i el Massanella. A dalt, avui tenim unes vistes privilegiades damunt Tramuntana Central, el dia és esplèndid.

Gaudim una estona i seguim per la carena direcció oest, com a referència el Castellot del Rafal, el secret és arribar als 1000 msnm i començar la baixada en forta pendent cap a l'esquerra, trobam algunes sitges i presumptament el Cisternó, una construcció de planta rodona i que sabem que és a la zona; arribam a un coll per  a on passa una paret seca i ens situam  just davant el Castellot, ara només hem de baixar cap a Sa Canaleta que passa per davall nostre.

Com que en Jordi i na Cati, no havien estat a Sa Canaleta abans, arribam als Arcs, sa Geneta ha passat per damunt, mentre nosaltres l’esperàvem, passar-hi sempre és una experiència vertiginosa, amb una bona caiguda ambdós costats.

Ara si, iniciam el recorregut per la Canaleta de Massanella, fins que arribam al lloc a on convé sortir per l’esquerra, hi ha fites i baixar fins les cases del Bosc per un camí de ferradura; aquí tancam el cercle i fem el darrer tram pel que havíem pujat a l’anada. Hem anat a fer el final feliç a Mancor.

En definitiva, ruta semi circular de 19 quilometres, amb un desnivell positiu de 1100 metres, realitzada en 9 hores i 13 minuts comptant aturades.

Assistents: Cati, Jordi i Tomàs.