dilluns, 17 de gener del 2022

PUIG DE SA BASSA

La ruta d’avui ha estat per a commemorar l’aniversari del Grup Caminant els Dilluns, que aviat durà dos anys en marxa, així hem aprofitat per fer un dinar de germanor a l’àrea recreativa de Sa Bassa.

Hem deixat els vehicles a l’àrea recreativa i des d’allà hem travessat la carretera per agafar el camí de s’Alzina Fumadora, que està abalisat, al poc passam per una tanca que disposa de botador i pujam algunes llaçades, a on trobam una bifurcació i una caseta amb un porxet.

Deixam el camí de s’Alzina Fumadora que va cap a l’esquerra i pujam per la dreta, hi ha un avís de finca privada i per la qual segons dictamina el cartell només s’hi pot passar els dilluns, dimecres i divendres en temps de caça, també hi ha un cartell que posa: “Perill, armes de foc”, sembla que estam a Afganistan, però no, som al terme municipal de Fornalutx.

Bé, com complim la normativa vigent, podem passar i anam pujant pel camí ample, fins que arribam a una nova bifurcació, agafam a al dreta i als pocs metres sortim del camí, per un sender que per un camí de ferradura ens puja fins el Puig de Sa Bassa, a on hi ha una torre de Vigilància de incendis.

Encara que estam en un puig modest, les vistes són de primer ordre, com feia un dia esplèndid hem estat una bona estona en la zona i hem berenat una mica.

La baixada l’hem efectuada pel mateix sender, però quan hem arribat al primer creuament, enlloc de baixar hem anat cap a la dreta, fins que hem trobat una paret seca amb reixa i que a la part de dalt, te una especie de mirador amb magnífiques vistes de la zona de Bàlitx, Torre Picada i Port de Sóller.

Hem tornat pel mateix camí, fins l’àrea recreativa, i tots hem agafat una mica de llenya per preparar el gran dinar que ens esperava. Avui hem tengut la sort de tenir en les nostres files a tres dels millors cuiners de Mallorca, i el Xef Jordi Ratatui del Restaurant Es Centro de Porreres ens ha ofert un menú excepcional per la ocasió.

No ha faltat de res, arròs brut especial, escaldums de faraona, amb una picada variada, pa de pagès i pa hindú, cerveses, Somontano de les bodegues Sommos, blanc i negre, Mesclat casolà, Licor d’ametlles, Cava Cabré i Sabaté, bombons d’avellanes, pinya tropical i cafè de Colombia. Ens hem pogut escalfar després de dinar i hem jugat al tobogan de l’àrea recreativa i hem brindat per un futur de salut i muntanya. Han passat coses, però no tot es pot contar, ni totes les fotos es poden publicar, lo que ha passat a Sa Bassa, ha quedat a Sa Bassa.

En resum, ruta matinal d’anada i tornada, de 7 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 300 metres, realitzada en 2 hores i 50 minuts comptant aturades.

Assistents: Marga, Cati, Ashock, Miquel Àngel, Artur, Jordi i Tomàs.

Mètode MIDE: 1222. La consideram FÀCIL +3

EL GRUP S'ESCALFA
EL TEMA COMENÇA A COMPLICAR-SE
U TORERO I SA GENETA
EL MESCLAT COMENÇA A FER "ESTRALLS"