dissabte, 22 de gener del 2022

RESERVA NATURAL CAP DES FREU

La ruta d’avui ha estat realitzada entre Cala Agulla i Cala Mesquida per camins abalisats i una part per la zona del Parc Natural des Cap des Freu. Hem sortit des de Cala Lliteres, a la part nord de Cala Rajada, la primera part de la ruta ha estat pel passeig asfaltat que arriba fins a Cala Agulla, hem passat per damunt l’arena i aquí hem començat el camí abalisat que arriba a Cala Mesquida.

Aquesta primera part de la ruta no presenta cap problema de orientació, les balises duen incorporades unes franges de colors i amb unes fletxetes, van indicant els possibles lloc per anar. Deixam a ma dreta el camí que ca a Cala Na LLobriga, pel que més tard tornaríem, al poc deixam a ma dreta el sender que puja a la Talaia de Son Jaumell i després arribar al Coll de Marina, a on hi ha un forn de calç i des d’on podem sortir a l’esquerra per pujar el modest Puig de s’Aguila.

Ara, ja en baixada seguim el camí fins que arribam a cala Mesquida, una esplèndida cala horrorosament urbanitzada en el seu costat nord, no trepitjam l’arena i anam una estona vorejant la costa, la intenció és atracar-nos el  màxim al Cap des Freu, en tot cas hi ha un sender abalisat que puja a la Talaia de Son Jaumell, el seguim una mica, però en arribar a una certa alçada sortim del camí per anar a situar-nos damunt el cap, entre març i juliol, aquesta zona no es pot trepitjar per la nidació.

Aquest tram és fora traça, arribam just damunt l’impressionant Cap des Freu i davallam una mica per situar-nos en una zona en més bones vistes, se comprova la possibilitat de baixar més i al manco situar-se a damunt del primer gran escull, hi ha un gran tall i no se si sense escalar es pot fer el segon, en tot cas aquesta zona queda pendent per una propera incursió.

Ara si que se intueix un sender que puja fins Sa Talaia, i el seguim, aprofitam per dinar a dalt i reprenem la marxa cap a baix, però no pel camí abalisat, si no per un sender fitat que surt a l’esquerra i que baixa bastant inclinat. Aquí hem començat amb les penúries del dia, amb algunes culades, ja que el càrritx i la fullaca més la pendent fan un còctel apropiat per aquet fets, en una d’aquestes caigudes el que subscriu s’ha clavat damunt la ma unes esquerdes, amb la mala sort que una ha punxat la vena i ha sangrat molt, hem hagut de treure la farmaciola, que sempre va bé pels primers auxilis, i la cosa no ha anat a més.

Hem seguit la baixada per una torrentera, que desemboca al camí que va a Cala na LLobriga, però nosaltres hem anat en sentit contrari anant cap a Cala Agulla, per acabar finalment al lloc a on havíem començat.

Avui hem pernoctat a Artà, al Paluet de Sant Salvador, un allotjament que recomanam, fou construït el 1890 per un Indiano i fa uns anys ha estat reformat i fa els serveis d’hotel, tot està decorat amb un gust exquisit i les habitacions són enormes i molt confortables. Hem anat a sopar al restaurant hindú Namaste, que ha estat excel·lent. I per acabar la festa, hem anat al bar de  l’hotel a beure uns wodkas amb taronja, el General ha donat un petit concert amb piano i veu.

En definitiva, ruta circular de 11,3 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 400 metres, realitzada en 5 hores i quart comptant aturades.

Assistents: Magdalena i Tomàs.