dijous, 13 de gener del 2022

TOSSALS VERDS-AVENC DE TOSSALS-SES CAPELLETES

Feia temps que volia anar per la zona propera al Puig de Tossals, a la denominada zona de Ses Capelletes, a on hi ha tres avencs i ses pròpies Capelletes, i avui ha estat el dia, per gentilesa del Grup de Muntanya Peus de Pork.

Hem deixat el vehicle a l’aparcament de Son Ordines, per cert la carretera per arribar-hi cada vegada en estat més deplorable, un fet inadmissible, els anys infinits que fa que tenen aquesta carretera així.

Hem sortit per la coneguda pista que duu a Tossals, aon hem girat a ma esquerra cap el Pas Llis, al que no hem arribat, ja que uns metres abans en la zona del Salt dels Cans, hem sortit a ma dreta, per pujar per S’Entreforc.

Pujada en forta  pendent, senyalitzada amb fites, ens hem desviat a la dreta per anar a visitar una gran balma, que es pot veure a la pujada, hem aprofitat per a berenar una mica i després hem baixat al sender que hi ha al costat de la torrentera, a on resten traces de un vell camí ancestral.

Tot d’una que hem vit que les parets de la nostra dreta es suavitzaven, hem partit per amunt deixant el sender, per sortir a la zona dels Replans, des d’on hem pogut veure el Puig dels Tossals Verds.

Hem arribat a les fites que marquen el camí que ve des del Coll dels Coloms i hem acabat la pujada al Tossals, feia un vent gèlid, menys mal que el sol esmorteïa una mica el fred.

Sense pràcticament aturar, hem anat fins el Tossals sud, a partir del qual hem seguint en la direcció que dúiem, la nostra intenció era trobar els tres avencs que hi ha a la zona, el de Tossals, Benaventurats i Silenci.

En Jordi Ratatui, que sempre troba forats ha vist el primer, quan jo hi passava per davall, sempre donen molt de respecte aquestes cavitats pregones, ens hem situat en el mapa, per anar cap el segon, però després de una bona estona ho hem deixat, ja serà a la propera.

Hem partit cap a Ses Capelletes, al sud, dues grans roques separades per una encletxa, hem assolit la més alta i propera a nosaltres, sense cap dificultat, encara que sembla de lluny que és inaccessible.

Des d’aquí i sense traça, ens hem anat cap avall, la referència ha estat Els Arcs de Sa Canaleta del Massanella, sabent que enmig trobaríem el GR, la baixada sense ésser còmode, no presenta gran dificultat.

Des del camí, hem anat cap el Refugi, pel camí del Pou de sa Coma, i des del Refugi hem arribat a l’aparcament.

Per tant, ruta semi circular de 14 quilometres, amb un desnivell positiu de 900 metres realitzada en 8 hores comptant aturades.

Assistents: Jordi i Tomàs.