dimarts, 4 de gener del 2022

ES CASTELLOT-PUIG DE S'ARITJAR

Avui he sortit en solitari, ja que tenia feines a primera hora i no sabia a quina hora podria començar. He deixat el cotxo al cementiri de Sóller, per agafar el camí dels Alous, abalisat amb estaques de fusta.

El camí parteix molt estret, al cap de una estona creua la carretera que puja a Les Tres Creus i contínua per amunt, a estones està empedrat, va pujant entre els bancals i passa aper qualque cassetó dels que hi ha per aquestes contrades.

Després de passar al costat de un portell a ma dreta que no passam, agafam al costat de una paret seca i es contínua pujant, el camí a estones es va desdibuixant, però no hem de passar pena, hi ha moltes fites i comencen a aparèixer uns punts vermells que ens guiaran quasi tota la pujada.

Tornam a arribar a un altre portell que si que passarem, és la referència per girar a l’esquerra cap a Na Mamelluda, passant per una paret seca  esbucada, o seguir per la dreta, seguint els punts vermells, jo he agafat aquesta direcció.

S’arriba la base del primer punt marcat del dia, Es Castellot, una gran roca, al que s’accedeix fent una grimpada i que és un estupend mirador de tot el vall de Sóller, i a la nostra esquena  de la Serra d’Alfàbia, aprofit per beure una mica, davallant en primera instància i novament seguint el camí que duia cap a dalt.

Ens situam a darrera ses Cases de la Serra i vorejant per la reixa de filferro, se surt a un camí ample, passant primer per la Font dels Polls.

Travessam el camí, sempre en direcció a les antenes que tenim a la vista des del Castellot, sense cap dificultat, ja que sempre trobam  un bon accés, passant entre els contraforts de la Serra i arribam a una paret seca amb reixa que a damunt duu el camí asfaltat que arriba a les antenes, com que la reixa està tombada la podem superar sense problemes.

He agafat el camí i he arribat fins el Puig de s’Aritjar, situat a l’oest, quan ja acaben ses antenes, després he tornat pel mateix camí per fer la baixada, exceptuant que en el primer portell que he mencionat, l’he passat per anar a Ses Tres Creus.

Ja des de ben a dalt sentia una ensordidora  música de percussió, a mesura que m’he anat atracant a Ses Tres Creus el renou anava “in crescendo”, han estat uns individus amb un Seat Gris, un ca de raça perillosa amollat i uns bafles al cotxo que li donaven a rompre, supòs que com deien abans el hi deuen haver donat bolleta, m’han fet un “xiste” i ni els he mirats, no me interessa intimar amb aquests elements.

He seguit la marxa fins que he arribat al cementeri i he donat per acabada la ruta.

En resum, ruta d’anada i tornada de 11,7 quilometres, amb un desnivell positiu de 1000 metres, realitzada a 5 hores i 17 minuts comptant aturades.